Gå til innhold

Feilkode P0746 Låst i 2 gir.

Ranger emnet

Leff123

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har Passaten min gått bra lenge. (Passat Highline DSG 2.0 2007)

I dag fikk jeg altså feilkoden P0746 "OBD Code P0746refers to
The line pressure solenoid valve regulates the oil pump discharge pressure to suit the driving condition in response to a signal sent from the Transmission Control Module (TCM). "

Forklaringen jeg leste har du her:

"Causes:

Possible causes of OBD code P0746
- Faulty line pressure solenoid valve - Line pressure solenoid valve harness or connectors - Line pressure solenoid valve circuit is open or shorted - Low transmission fluid level - Dirty transmission fluid The Error code is generally activated on detection of the following conditions: The gear required by the Engine Control Module (ECM) does not match the actual gear when driving."
Fra før av er den ene håndbrekk-greia ødelagt. Ikke noe stort problem siden jeg så å si aldri parkerer i bakker. Har også stadig feilmeldinger angående turbo-sensoren, men er så idiot at jeg sletter de og da funker bilen bra. Ser ut som det bare er sensoren som er gåen.
Da jeg kjørte i dag giret bilen plutselig ned til 2 gir og blinket på alle girene. Først fikk jeg en melding om feil på parkeringsbremsen og rett etterpå blinket den på alle gir-lysene. Parkerte og slettet feilmld, startet igjen, men bilen ville ikke gire.
Så det jeg lurer på er om det mest sannsynelig kan være lite olje i girkassen, eller da den "solenoid valv-en" som er problemet? Noen som har oversikt om hva slikt koster å fikse? (blilen er kjørt langt 294000 og girkassa har vært veldig fin)
Meget takknemmelig hvis noen vet litt om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...