Gå til innhold

Angående hvit røyk og plutselig stans

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg har et spørsmål gjelder en VW golf 2000-modell hvis noen veit svaret.

 

1. Bilen hadde noen merkelige start og stoppproblemer i fjor høst.Det verken var batteri eller sikringer som årsaken ifølge Falken når de transporterte den til verkstedet(De fikk heller ikke start på den ved hjelp av kabler). Tilslutt så viste det seg at det var noen i elektronikken som stemte. En dårlig kontakt ifølge verkstedet tilknyttet tenninga som sørget for full stopp. Husker riktignok ikke helt hva de sa mer om akkurat.  Uansett, et familimedlem lånte bilen nylig og den kvelte helt plutselig på langtur. Ikke noe motorproblemer tilsynelatende. Men den kunne fortsette å kjøre som vanlig etterhvert etter en pause. Hva kan dette skyldes?(Min erfaring er at den virker strømtom og slukner, men at den pluteselig våkner til live igjen) Kan det være et dårlig batteri?

 

2. Når bilen skal startes og jeg prøver å ruse litt så slipper den ut jækla mye hvit eksos. Det pågår helt til bilen "roer seg" etter et par minutter og er klar til å kjøre avsted. På asfalten kan jeg se  at det blir igjen svarte store flekker akkurat i det bilen slipper ut masse hvit røyk? Kan det være topppakninga i bilen? 

 

Jo

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du her noe å gruble på..

 

1: Det kan rett og slett bare være kondens i eksosen, men det er ikke veldig sannsynlig på denne årstiden.

2: Gåen toppakning, resultatet er at det kommer kjølevæske inn i sylinderen(e). Bruker den kjølevæske?

 

De sorte flekkene du finner på asfalten er bare sot som blir "vasket" ut sammen med kondens/kjølevæske.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis toppaknig som jesper skriver litt over her.

Så lenge bilen bruke vann.

Kjenn på kjøleslangen om den er hard, du kan også se om det er overtykk I vanntanken/ekspansjontank. På bilen.

Med en flaske under vanntanken så kjørerer du med turtallet godt på og en oppoverbakke så vill vannet renne ned i flasken.

Eller om du trykkteste motoren ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.   Koster det ikke skjorta å få bytta toppakning? Bilen har allerede blitt påkostet tusenvis i reperasjoner, så er usikker på om det er noe vits å beholde den lenger..........

Kommer på 20 til 35 tussen på denne bilen går litt på hva som må gjøres og hvem som tar jobben.

Her blir det billigere med brukt motor fra 4000 til 6000kr

Og sette inn I bilen☺

Finn en brukt motor få noen til å sette den inn.

Dette er vel billigste alternativet da?

Om du ikke vil ha overhaling motoren din☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår