Gå til innhold

Lakkering av bilen....

Ranger emnet

rdl

HVEM Skal lakkere bilen?  

69 stemmer

1. 1. HVEM Skal lakkere bilen?

• Siden du gjør alt, Prøv selv!
      17
    • La være å drite seg ut, lever på verksted
      39
    • Jeg gir faen for bilen blir teit anyhow...
      12

Anbefalte innlegg

Bilen nærmer seg slutten. og helst innen 15mai må bilen være ferdig..

Siden jeg gjør alt selv på bilen og kan med hånden på hjerte si at jeg verken har erfaring/utdanning eller peil på NOE av det jeg driver med..

men jeg tenker logisk og får frem resultat.

BILEN MÅ LAKKES!

Hva skal jeg gjøre?

grunning.jpg

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke bestemme meg for deg jeg :D

På en side er det sjarm at du gjør alt selv, og kan sikkert spørre deg fram til et brukanes resultat.

Men på den andre siden så fortjener bilen skikkelig lakkering.

hehe.. blei ikke klokere av å skrive posten jeg heller.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er så fin at den fortjener en skikkelig lakkering. Om du er mann nok for oppgaven er det bare du som vet... ;) Menneh.. hvis du lakker den selv og det ikke blir så bra er det ikke sikkert det er så lett for en lakkerer å rette på din dårlige lakkjobb. Er visst det værste utgangspunktet for en lakkerer - en bil som har fått jallalakkering tidligere (renn osv.). Du kan vurdere å prøve hvis du har skikkelig lakkeringsutstyr...kompressor med stabilt trykk, god sprøyte.. "støvfritt" lokale (la hageslangen vanne gulvet en stund) og litt kunnskap. Du må hvert fall ha noe å øve deg på først!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lakket en del før. men ikke noe så stort som en hel BIL..

om jeg tar bilen bit for bit så kan jeg få den PERFEKT!

jeg har tilgang til lakkboks., og betaler kun materiale.... og i tilegg har jeg optil 50% på lakk-spesialisten.. så dette er absolutt billig..

Desutten, han soppehua som lakka bilen i fjor har lakkert i 25 år. han ga meg den verste lakkeringa jeg har sett totalt 5 renner, og 3 bulker som ikke var rettet opp..

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har god tid når du skal lakkere, så legg flid i det selv... gjør forarbeidet grundig, ta deg tid til å gjøre det skikkelig. hvis du skulle drite deg ut litt og få sig, så kan du mellomslipe med 600 papir og gjøre det en gang til. da får du i tillegg dypere farge (så etter 7 eller 8 ganger, så kan du drukne i fargen.. :D )

jeg har ikke skikkelig lakkboks, men skal lakkere selv, og har et par kompiser som hjelper til med grunnarbeidet og forberedning av rommet.

et siste tips.. vær din største kritiker. det funker for meg.. skal legge ut bilde av bilen min når den er ferdig. inntil da... *hysj* hehe

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvgjort er velgjort!!

Ingen i verden er så nøye på bilen din som deg selv, og sannsynligvis vil du være mye mer kritisk til ditt eget arbeid enn det lakkereren er til sitt arbeid. Jeg har tenkt til å lakkere begge mine biler selv. Har lakkert en god del mindre ting før, først og fremst med boks så jeg må nok øve litt med sprøyte først... lakkerte hele mopeden min med boks og fikk etter en del jobb et strøkent resultat. Alle trodde den var lakkert på lakkverksted :)

Så, JA, jeg syns du burde gjøre jobben selv! Betingelsen er vel at har litt trening i å lakke og er pirkete...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med en lakkerer som har litt yrkesstolthet! :)

Og når han sier prisen... sier du at du vil gi han 3000,- ekstra.... hvorfor? For da gjør han en skikkelig jobb. Tro meg... vi lærte på den harde måten. Og forhør deg GODT rundt om lakkereren.... Så slipper du å føle deg lurt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

Snakk med en lakkerer som har litt yrkesstolthet! :)

Og når han sier prisen... sier du at du vil gi han 3000,- ekstra.... hvorfor? For da gjør han en skikkelig jobb. Tro meg... vi lærte på den harde måten. Og forhør deg GODT rundt om lakkereren.... Så slipper du å føle deg lurt.

:)

det er også en mulighet, men det er desverre ikke alle som kan sette seg på ramma og trøkke ut en god dose penger vettu... doh

da må man stole på seg selv... :D

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg skjønner hva du mener asim. MEN idioten som lakka bilen min. i fjor.... han er lakkerer i 25 år. jeg spurte hva han ville ha for jobben om jeg tokk det meste av arbeidet så skulle han ta finishen.,

12-13 sier han. OK! Jeg gir deg 15. så gjør du en SKIKKELIG jobb!

Dusten fikk mye sig, og overså en del bulker. + at jeg hadde masse slipe riper...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider