Gå til innhold

Tungstartet TSI 1,4 07. Nylig kjøpt.. Tips?

Ranger emnet

Peluro

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Har nylig kjøpt min første Golf 1,4 TSI 07mod 102.000km smile.gif Er forsåvidt veldig fornøyd med bilen genrelt sett, men har merket meg at den er noe tungstartet spesielt når bilen har kald motor. Vi snakker da ca 2,5-3,5 sekunder før motoren tenner. Har kun hatt noen diesel biler tideligere som ikke er i nærheten av så tungstartet.. Selger av bilen påstod at det nylig var byttet plugger på bilen, men dette har ikke jeg noe dokumentasjon på. 
Selger møtte meg på togstasjonen, så bilen var varm når jeg prøvekjørte den. Først når jeg hadde kommet hjem 7-8 timer unna, så merket jeg at den var nooe tungstartet.. 

Jeg har eid bilen i en halv uke snart og er derfor litt usikker på hvordan jeg skal angripe dette. Er det kun en fillefeil som kan fikes på egenhånd, eller er det fare for ett dyrt verksted besøk som står for tur.. Hva mener folk er rett når ett slikt problem oppstår så raskt etter kjøp. Skal selger dekke alle utgifter, eller er det mest riktig og dele disse utgiftene? 

På forhånd, takk for alle svar smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis et VW verksted. Kan være Meca, Mekonomen, Bilxtra etc. eller en privat person som har diagnose apparat ;)

Men setter du den på et VW verksted er du garantert den beste hjelpen som kan gis, da de er kjent med bilene ift. de andre verkstedene.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens! 

En liten oppdatering angående problemet mitt! Jeg skal ta en diagnosetest i morgen, men når jeg tenker meg om så kjenner jeg en bensinlukt inne i cupeen (kun etter oppstart) og spessielt i motorrommet etter jeg har kjørt. Har undersøkt og lett etter lekasjer, men finner over hodet ingenting. Temperaturen er stabilt på 90 grader under kjøring. 
Under normalt landeveis kjøring, så kan man kjenne at motoren hakker bittelitt når jeg ligger stabilt mellom 70-100kmh.. Jeg har blitt fortalt at dette er veldig normalt når man har en bensin motor med tubo. Jeg tenker da litt i det store bildet at ting kan ha en sammeheng her.. Tungstartet, bensinlukt i coupe og motorrom samt litt hakking ved kjøring.. Kan det være at bensinpumpen er ødelagt? Er denne mekanisk eller elektrisk?

Takk for svar! 
Petter Ludvik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider