Gå til innhold

Passat 2001 - bryte seg inn

Ranger emnet

Gullars

Anbefalte innlegg

Eg har ein delikat situasjon med Passaten. Batteriet er fullstendig dødt og den fjernstyrte sentrallåsen virker ikkje. Dørlåsen har sikkert aldri blitt brukt og fungerer ikkje (ja, har brukt låsolje mange gonger utan resultat). Det samme gjeld låsen på bakluka. Låste nøklane inne i bilen ein gong tidlegare og ein kompis fekk dirka den ved å stikke eit metallstag ned i døra og dra opp staget til låseknappen. Eg prøvde på det samme, fekk tak i staget og såg at knappen kom opp, men den ville ikkje låse seg opp. Eg tipper at det var sentrallåsen som vart trigga sist me gjorde det. Er det vanskelig å dirke opp panseret for å få tilgang til bytte av batteri? Er det mulig å gi bilen straum uten å bryte opp på noko slags vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til starteren eller dynamoen så har du tilgang til pluss. Resten av bilens karosseri/motor/girkasse er minus.

Du må nok ned med plate under motoren for å komme til, men har da full tilgang til å kople til lader og lade opp batteriet. Etter litt lading kan du prøve å låse opp med sentrallåsen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "jump-starta" en bil ved å koble på startkabler på starteren mange ganger, det er overhodet ikke noe problem. Legg deg under og koble på en lader, desidert det enkleste.

Gjort dette flere ganger hvor en heller ikke kommer inn i bilen av samme grunn som du beskriver.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider