Gå til innhold

Passat ujevn gass og temp

Ranger emnet

paal7

Anbefalte innlegg

Jeg har en Passat 2000 mod, 1.6.

Kort fortalt, jeg har byttet Lamba sensor og vann temp sensor, men har fortsatt samme problem.

Problemet er at når jeg har kjørt i 15-30 min, så kan gassen "henge" seg på 4000 omdreininger, slår jeg av motoren i fart å lar den trille i 5sek før jeg slår på tenninga igjen å starter den på trillen er alt OK. Men derimot om jeg stopper bilen, å prøver å starte den, må jeg "kinne" den maaange ganger før den så vidt får start på seg å små putrer, gir jeg da gass er jeg nødt til å være veldig forsiktig ellerså kveler jeg motoren.

Vanntemp sensoren er byttet, men måleren i dashbordet er alikevel ujevn, enten så funker den som den skal, ellerså funker den ikke å bare ligger helt nederst på måleren.

Hva kan være galt? ¨   Takknemlig for svar =)

Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Henrik_F, den fusker kun etter at gassen har hengt seg opp etter kjøring i 15-30 min, eller etter jeg har kjørt i 15-30min å stopper bilen i 5 min for å så starte den igjen. Men som sagt, slår jeg av tenninga i fart i 5 sek, for å starte bilen på trillen igjen, så er alt som det skal. tror du det da kan ha noe med drivstoff filter å gjøre?

Vanntemp sensoren er byttet, men vanntemperaturen i dashbordet er alikevel ujevn, enten så funker den som den skal, eller så funker den ikke å ligger bare helt nederst på måleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok ingenting med hverken temp-sensor eller lambda å gjøre, ei heller drivstofftilførsle. Prøv heller med en diagnose. Høres mer ut som feil på elektronikk/styring til tomgangsmotor/regulator. Sjekk ledninger og plugger inn på gasspjeld, vil tro tomgangsmotor og gasspjeld er samme enhet på din.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kanksje det. Men jeg kjørte diagnose for 8-9 dager sia, fikk da opp lambda sensor og vanntemp sensor. byttet det å problemet fortsatte.

Men en ting jeg la merke til i går, var at motor lampe ikke lyste da jeg slår på tenninga. kanskje dette har vært noe forrige eier har sliti med å derfor tatt ut lampa til motorlampa?

Kan uansett kjøre ny diagnose etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider