lelarsen Skrevet August 12, 2015 Rapporter Share Skrevet August 12, 2015 Hei. Ble visst innblandet i en ulykke mandag kveld. Jeg kom opp en veg opp til et kryss, jeg så meg for, klart fra høyre. Så ingen fra venste, så jeg kjører utti, plutselig kjører jeg rett i frontsiden på BIL B. Hvem får mest sannsynlig skylden? Bilder og tegninger nedenfor: Det sporet man ser ved kumlokkene er dekket til Bil B ble dyttet bort av Bil A. Bil B hadde egentlig vikeplikt. Men vet ikke med tanke på hvor jeg har truffet som han blir sett på som allerede ute i krysset... Takker for all hjelp, svar og tips videre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 12, 2015 Rapporter Share Skrevet August 12, 2015 Er jo høyre regelen da. Stoppe for de fra høyre om ikke noe annet er merket .. Men bil A traff jo bil B i siden. Dvs at Bil B var i krysset før bil A kjørte ut. Jeg vil tro Bil B for skylda, de skulle ha stoppet. Men jeg blir ikke overasket om det blir delt skyld. At de skylder på at bil A "presset" seg ut Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet August 12, 2015 Rapporter Share Skrevet August 12, 2015 Kanskje "B" var i krysset på samme tid eller etter "A", men "B" hadde høyere fart / var uforsiktig - dette i tillegg til at "B" hadde vikeplikt = klart "B" har 100% av skylden - men,,, dette er jo Norge - så ?! Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet August 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2015 Håper på det beste.. Så ingen som kom så ble veldig overrasket. Bil B hadde full kasko, mens bil A er det kun ansvarsforsikring på, noe som er dumt hvis det skulle vise seg at det ble min feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet August 12, 2015 Rapporter Share Skrevet August 12, 2015 Dersom den andre bilen er på forkjørsvei og du har vikeplikt --- vel da og bare da er det din skyld (burde være en selvfølge, men, som skrevet i tidligere - dette er jo Norge !?) ForsikringsDude reagerte på dette 1 Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet August 12, 2015 Rapporter Share Skrevet August 12, 2015 Lukter vikeplikt for bil B om det er vanlig høyreregel.. dog uten helt å vite hvor hendelsen finner sted. enig med EaglePilot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lelarsen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2015 Dersom den andre bilen er på forkjørsvei og du har vikeplikt --- vel da og bare da er det din skyld (burde være en selvfølge, men, som skrevet i tidligere - dette er jo Norge !?) Det er ikke noe forkjørsvei, kun vanlig høyreregel der det skjedde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 13, 2015 Rapporter Share Skrevet August 13, 2015 Udiskutabelt bil B får skylden fordi den har vikeplikt for bil A. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet August 13, 2015 Rapporter Share Skrevet August 13, 2015 Kun bil B sin feil, prøver forsikringsselskapet seg på skylddeling, klag og ta det videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet August 14, 2015 Rapporter Share Skrevet August 14, 2015 Blir sjelden skylddeling i vikeplikt-saker lik den skissert i denne case'en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 16, 2015 Rapporter Share Skrevet August 16, 2015 Bil B har brutt vikeplikten, og i henhold til det du sier har han/hun heller ikke avpasset farten for kjøring i kryss. Ville heller ikke godtatt skylddeling her... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg