Gå til innhold

skal kjøpe b6

Ranger emnet

menol

Anbefalte innlegg

heisann.

skal kjøpe passat b6 ifm familie. budsjett på ca 100 000kr. skal ha automat og diesel. ser det er mange fra 2006 og tett oppi 200 000km på den prisklassen.

er det mye kjente feil med 2006 modellene? skal prøve å kjøpe en fra 2007 eller nyere helst. har hørt at på 2006 så var det en feil med sensor som gjorde at clutchen ble slitt fortere.

er det mye problemer rundt 200 000km? er det risikabelt å kjøpe en bil som har gått 190 000km?

noen som vet hva storservice ligger på i pris hos vw?

takker for relevante svar :)

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villa styrt unna automat på de første modellene, var vel noe deromkring som gjorde at det ble slitt raskere enn vanlig, ikke helt sikker.

Hatt min i 6 år, få problemer. Gått 186.000 snart. Fremdeles "tight" å fin, girer som da vi kjøpte den for 6 år siden, god og fin overalt.

Bytta slitedeler som 2 fjærer, 1 hjullager, noen bakre bærebroforinger, bremseklosser bak.

Mest irriterende var at begge kaliperne bak måtte byttes. Mange har zinkslipp.

Nydelig bil å kjøre, har en 1,9 tdi som er omprogrammert til 140 hk noe som gjorde bilen MYYYYYE bedre og forbruk gikk ned.

Motoren takler mye mer enn 200 000 km så lenge den har fått olja den trenger.

Kablene som gikk til bakre kaliper morknet opp og ble bytta på Møller nå, dette førte til at stempelet ikke ble helt tilbaketrukket da håndbrekk ble brukt. Resultat ble at bremseskive er bøyd (stål mot stål) og lager en hvese aktig lyd når jeg bremser, samt skiva stanger litt borti det dekselet bak bremseskiva slik det også kommer en liten lyd under rolig kjøring, men dette skal fikses nå snart.
Oppsummert over 6 år er dette ikke mye. Anbefaler bilen varmt.
Storservice trenger du ikke ta hos merkeforhandler. Betalte kr 5000 for regreim/vannpumpe bytte på 120.000 km. Servicer klarer man fint å ta selv i stor grad.

Anbefaler å ta dieselfilter og bremseveske bytte hos noen som kan dette. Det tar ikke lang tid og er fryktelig kjedelig om bila ikke starter etter bytte av dieselfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villa styrt unna automat på de første modellene, var vel noe deromkring som gjorde at det ble slitt raskere enn vanlig, ikke helt sikker.

Hatt min i 6 år, få problemer. Gått 186.000 snart. Fremdeles "tight" å fin, girer som da vi kjøpte den for 6 år siden, god og fin overalt.

Bytta slitedeler som 2 fjærer, 1 hjullager, noen bakre bærebroforinger, bremseklosser bak.

Mest irriterende var at begge kaliperne bak måtte byttes. Mange har zinkslipp.

Nydelig bil å kjøre, har en 1,9 tdi som er omprogrammert til 140 hk noe som gjorde bilen MYYYYYE bedre og forbruk gikk ned.

Motoren takler mye mer enn 200 000 km så lenge den har fått olja den trenger.

Kablene som gikk til bakre kaliper morknet opp og ble bytta på Møller nå, dette førte til at stempelet ikke ble helt tilbaketrukket da håndbrekk ble brukt. Resultat ble at bremseskive er bøyd (stål mot stål) og lager en hvese aktig lyd når jeg bremser, samt skiva stanger litt borti det dekselet bak bremseskiva slik det også kommer en liten lyd under rolig kjøring, men dette skal fikses nå snart.

Oppsummert over 6 år er dette ikke mye. Anbefaler bilen varmt.

Storservice trenger du ikke ta hos merkeforhandler. Betalte kr 5000 for regreim/vannpumpe bytte på 120.000 km. Servicer klarer man fint å ta selv i stor grad.

Anbefaler å ta dieselfilter og bremseveske bytte hos noen som kan dette. Det tar ikke lang tid og er fryktelig kjedelig om bila ikke starter etter bytte av dieselfilter.

høres bra ut det, noe slitedeler må jo alltids byttes, vært optimalt å kjøpt hos en bilsjappe med en liten bruktbil garanti og som nylig har tatt service, men får se hva som ligger ute når pengene kommer inn.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider