chainy Skrevet August 13, 2015 Rapporter Share Skrevet August 13, 2015 Hei, jeg kjøpte en Golf 4, 1998 mod 1.6 i går. Viste seg at den ikke har skiftet regreim siden 2004, så den ble skiftet i dag. Men jeg syns den jager veldig, så jeg leste ut feillager og fikk opp feil på trykkontakt for servo og en feil på lambdasonde.. Ingen aning hva trykkontakt for servo er.. Noen som har noen gode innspill på hva som kan hjelpe? Kjølevifta startet heller ikke opp etter bytte av vannpumpe og kjølevæske, så det resulterer i at når bilen står stille på tomgang så kryper den over 90 grader og begynner å røyklegge noe veldig (var riktignok mellom 0,5 og 1 liter olje for mye på motoren som jeg tappet, tar jo litt tid før det retter seg opp, men allikevel).. Noen gode innspill på dette? Trenger også et sted jeg kan kjøpe lambdasonde for en ikke altfor høy pris. Føler jeg har kjøpt katta i sekken, men digger bilen ellers - så er verdt å fikse opp i disse tingene. Setter pris på alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet September 12, 2015 Rapporter Share Skrevet September 12, 2015 Er en måned gammel denne tråden så du har vel fått fikset feilene kanskje? Servoen tar litt effekt av motoren nå den går på lavt turtall så når servotrykket øker(vrir på rattet) så trenger motoren litt mer turtall. Du kan sjekke om denne fungerer ved å ta kontakten av, motoren skal da falle/øke litt i turtallet. Om ikke så er den deffekt. Lamda finner du garantert billigst på nettet, men kjøp Bosch. Sjekk kontakten til tempsensoren, den kan ha dårlig kontakt eller du har glemt å sette den på/falt av. At bilen din ryker hvitt når den kommer over driftstemepratur kan tyde på at toppakningen din er dårlig/deffekt. Væsketrykket øker markant fra ca 92 grader og opp til kokepunketet for kjølevæsken og da trenger kjølevæske seg inn i en eller flere sylindere. For mye olje på motoren over lang tid viser seg gjerne ved lekkasje. Katta i sekken, nja, de er jo så takknemmelige å skru på disse gamle 8v motorene at det å bytte fks toppakning er jo en fin lørdagsjobb og så har du bil i 100" km igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.