Gå til innhold

Fusking

Ranger emnet


banybakke

Anbefalte innlegg

Har en Golf G60 90 modell. Den tåler ikke synet av vann før den fusker no voldsomt. Det er nok at jeg kjører 100 meter på våt vei så begynner den å fuske voldsomt og nesten så den stopper. Alle elektriske koblinger i motorrommet er sprayet med crc. Jeg har nye pluggledninger, fordelerlokk og rotor men det hjalp ikke. Det sitter heller ingen bensinpumpe under bilen på denne modellen. 90 modellen har kun 1 pumpe i tanken. Har noen no gode tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det har noe med innsuget ditt å gjøre. Har liten tru på at det er noe elektrisk, men en skal aldri si aldri. Hvordan ligger innsuget i forholdt til bakken og fuktighet? Har du montert noe uorginalt filter? Vann og innsug er en dårlig kombinasjon :P Har forsåvidt også liten tru på at det har noe med innsuget å gjøre.. Men verdt å skjekke. Som regel er vann et lite problem på bil, på motorsykkel er det derimot et mye større problem.

 

Btw Helene B: Denne er mye tøffere: c,") ----->>> Snoooopy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til desses! Den er modifisert ja. Sitter ikke dobbelkon filter original. Men det er ingen annet sted å ha filteret enn rett utenfor G ladern. Alt av batteri ledninger er sjekket. Dynamoen sitter rimelig godt gjemt øverst i motorrommet, over G ladern så det skal vel litt til at det kommer vann dit. Ladelampa lyser ikke når den fusker. Jeg tenkte litt på ledningene som går bak til bensinpumpa, men de ligger vel inne i bilen? Får litt følelsen av bensinkutt når det skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier følelse av bensisnkutt, da mener du at den fusker over "lengre" tid? Det er ikke bare avpåavpå i rask rytme, men mer en periode hvor du har bensinkutt og en periode hvor det går osv..? Dette ble vanskelig å forklare skriftelig. Det eneste jeg kan komme på er at du får en kortslutning eller jordningsfeil når vann kommer til. En eller annen gang må jo ledningen ut i motorrommet. Har du gått over ledninger og skjekket for åpne kabler, dårlige jordningspunkter osv? Kunne jo vært pumpa som var gåen (noen børster eller liknende som var slitt.), men siden det bare skjer i regnvær så kan det umulig være det. Jeg satser litt i samme retning om deg, på ledningene. Et volmeter og ei bøtte med litt vann kan gjøre utslaget ;) Mål på punktene på bensinpumpa. Må ta i bruk litt abstrakte metoder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa var ny for 4 mnd siden men den fusker kun når det er vann på veien eller at det regner. Det jeg mente med bensinkutt er at når den fusker så er det som om jeg slår av tenninga når den kommer under 2000 omdr. mellom 2 og 3000 omdr fusker den drar ujevnt fra 3000 omdr går den som den skal. Jeg har modifisert der ladetrykket blåser ut når jeg slipper gassen, sånn at det blåser rett ut i motorrommet og ikke tilbake i G ladern. Dette er ombygd for ikke lenge siden. Det er kun veivhus ventilasjonen som går tilbake til ladern. Slangen til tomgangsregulatorn er også blokkert helt for å hente litt ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen mulighet at vann kan komme inn i motoren på noen måte pga de modifikasjonen du har utført? Ville stukket innom et verksted jeg og spurt om problemet ditt var noe de hadde vært borti før. Må køye jeg, skal hente fjører og gassdempere hos OleVik i morra + dekk hos Sharif. Men fortsett med feilsøkingen, om du ikke får noe enkelt svar fra noen andre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår