martinboerde Skrevet August 17, 2015 Rapporter Share Skrevet August 17, 2015 Har akkurat kjøpt meg en VW Passat 2002 mod. som gikk helt suverent de to første dagene. Jeg skulle bare parkere bilen i dag da den plutselig ikke ville flytte på seg en meter hverken framover eller bakover. Jeg kjørte inn på parkeringa og satte den i revers for å parkere, og der stod den. Hva kan være årsaken til dette? Takker for alle svar! Motoren går, speedometeret også, men bilen flytter seg ikke om jeg setter den i gir og slipper clutchen fullt ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 18, 2015 Rapporter Share Skrevet August 18, 2015 Hører du noen lyder eller ulyder når du slipper opp clutchen? Føles cluthpedalen normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinboerde Skrevet August 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2015 Hører du noen lyder eller ulyder når du slipper opp clutchen? Føles cluthpedalen normalt? Ja, jeg hører en ulyd når jeg slipper opp clutchen, men den føles normalt. Jo høyere gir, desto høyere går speedometeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 18, 2015 Rapporter Share Skrevet August 18, 2015 Kan drivaksel ha røket eller alle boltene på indre feste falt ut ? Se under bilen med motor i gang og i gir - men vær forsiktig ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 18, 2015 Rapporter Share Skrevet August 18, 2015 Kan være gåen clutch også... hvis friksjonsbelegget på clutchen løsner, vil man ikke få framdrift. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinboerde Skrevet August 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2015 Kan drivaksel ha røket eller alle boltene på indre feste falt ut ? Se under bilen med motor i gang og i gir - men vær forsiktig ! Takk for svar! Viste seg at drivakselen har hoppet ut av selve drivknuta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg