pebe1 Skrevet August 22, 2015 Rapporter Share Skrevet August 22, 2015 Jeg har akkurat montert noen lite brukte webere på en BMW M30B28 motor. Jeg fikk beskjed da jeg kjøpte gasseran at dysene var borret opp. Bilen sviver veldig stygt på tomgang, høres akkurat ut som choken er på. Og lukter bensin av eksosen. Går fint med pådrag. Hvilke dyser burde jeg bytte og hva slags størrelse? Ja, vet jeg må synkronisere dem, men er 100% sikker på den får for mye bensin. Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2015 Rapporter Share Skrevet August 23, 2015 Det er sikkert lavfartsdysene som er borret opp, disse kan du da bare kaste. Nye kjøper du billigst på ebay av alfa1750, http://www.ebay.com/itm/WEBER-DCOE-DCOM-IDLE-JETS-NOS-/290330795441?hash=item4399105db1&vxp=mtr Du trenger 2 stk pr forgasser, så har du 3 stk DCOE så må du ha 6 dyser. Som et skudd fra hoften kan du prøve størrelse 40F8, 45F8 eller 50F8. Jeg har laget en liten enkel guide for dyseoppsett på DCOE, men før gasserene er synkronisert så er alle forsøk på dysing umulig å få skikkelig. GUIDE: Beregne dyseoppsett 2x Weber DCOE Lavfartsdysene sitter under lokket på gasserene, undrer de 2 skruene som ikke har hull i midten, merket med 2 på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pebe1 Skrevet August 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2015 Tusen takk for mange gode tips, det trengte jeg Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 25, 2015 Rapporter Share Skrevet August 25, 2015 Etter at gasserene er synkronisert - de lavfartsdysene som gir høyest og jevnest tomgang med blandeskruene ca 2,5 omdr ut fra bunn, er passe (DCOE 96 og nyere). Gjelder for tomgang på 800-1000 omdr og varm motor. For å vite hvilken type tomgangsskrue du har så kan du skru den ut. NB. Aldri skru de videre inn når du kjenner motstand, da kan du ødelegge nålesetet i forgasseren. Gammel type blandeskrue som skal være ca 3/4 opp fra bunn. Ny type blandeskrue som skal være ca 2,5 omdr opp fra bunn Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pebe1 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2015 Tenkte å kjøpe eget synkroniseringsverktøy, men er litt i tvil om hva jeg skal velge. Noen som har noen gode tips til et som fungerer bra? Ser gasolin har noen å velge i: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=index&cPath=24_112&sort=20a&page=4 Siter Opel Senator A 3.0E, 1983BMW 525 E12 (528i-motor), 1975Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976 Mazda 616, 1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 25, 2015 Rapporter Share Skrevet August 25, 2015 Jeg bruker denne når jeg synkronisere gassere, og det fungerer helt smertefritt. Enkelt å lese av også. http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_112&products_id=13269&zenid=3br3af60am426iuofqg07461s6 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 26, 2015 Rapporter Share Skrevet August 26, 2015 Jeg også har kun brukt den Jesper linket til, fungerer bra og koster lite. Du finner de også på ebay, til enda lavere priser. Kikket på dyseoppsett til din motor og finner da følgende; Halsringer: 36 Spreder: 5,0 Hoveddyser: 130 Emulsjonsrør: F9 Luftkorreksjonsdyser: 170 Lavfartsdyser: 50F8 Aks.dyser: 40 Pumpeventil: 70 Nålventil: 175 (ikke så viktig) Flottørnivå: 5,5 Har du bensintrykkregulator montert før/etter gasserene? Dette er et must da nålventilene ikke er beregnet for trykk over ~0,3 bar. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.