Gå til innhold

Da haldt eg på å bli anmeld for å ha tatt bilete av politiet.

Ranger emnet

Kaksa

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Vell...

Da jeg var på utsida den amerikanske ambassaden så tok jeg bilde av plassen forran der vaktene stod. Så gikk jeg videre, plutslig kom den ene 2 meter høye vakten etter meg og stoppet meg og krevde at jeg skulle slette bildet... Jeg var dum nok til å slette bilde, han kan vell ikke kreve slikt?

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om ulovlige bilder her så regner jeg med at politi mannen på dette bilde ikke har samtykket til at dette bilde kan legges ut på nett.

11417_99db0.jpg

Men vi som eier Sprett.net har aldri brydd oss så mye om lover å regler. Noen som foresten vet opphavet til dette bilde? :D

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snakka eg med politiet i Ålesund.

Då fekk eg beskjed om at det ikkje var nokon reglar for å ta bilete av politiet, men at dei kunne be meg om å ikkje ta bilete.

Dei sa også at viss eg tok bilete, så kunne det fort kome spørsmål om kvifor eg tok bileta.

Så folkens: ut å ta bilete!

Eg manglar nokon bilete etter forrige gang.. :p

Say cheeese =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

Er der reglar om at det ikkje er lov å ta bilete av Politiet?

De kan nekte deg å ta bilder av de. Da jeg ble stoppet på lørdag begynte passasjeren å ta bilder fikk han ikke gå nærmere enn bilen. Han kom bort for å ta bilde mens han skrev forelegget. Da ble han sendt vekk pga at politimannen ikke ville ha nærbilder av seg selv på internett osv og at det var "et fett" at han tok bilder av bilene. Dette var det nærmeste bildet han fikk lov til å ta. På 17 mai i fjor var vi 2 stk som spurte en politimann som sto på "vakt" om vi kunne ta bilder av oss med han. Han sa ja, men damen han hadde med sa nei :( så hun plasserte seg ved siden av fotografen.

Bilde_264.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider