900ss Skrevet September 4, 2015 Rapporter Share Skrevet September 4, 2015 Jeg skal bytte ytre høyre mansjett på en Transporter men får ikke krysset av akslingen. Jeg har prøvd mange harde slag med tildels stor hammer uten hell. Noen gode tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 4, 2015 Rapporter Share Skrevet September 4, 2015 Det sitter en låsering (fjærbelastet) ytterst på akslingen så det er bare å slå. Et hardt presist slag så skal den løsne. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 4, 2015 Rapporter Share Skrevet September 4, 2015 Burde kanskje hatt et slik verktøy? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Drivverk/Drivknute/Drivknute/Drivknuteavtrekker-2000022654/ Ellers så pleier det å gå med kraftig slag. Om mulig fest drivakslen til noe stødig med en kraftig skrutvinge eller noe så den ikke følger med når du slår. Eller demonter hele akselen og sett den i den store skrustikka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
900ss Skrevet September 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2015 Jeg har slått såpass mange harde presise slag at jeg leter etter plan b. 6.000,- for ny aksling var litt mye. Det verktøyet så fint ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 5, 2015 Rapporter Share Skrevet September 5, 2015 Dersom det er drivknute med senterbolt (ikke mutter) så kan du skru inn bolten og dermed presse av knuten. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg