Gå til innhold

Bør jeg la bilen stå da svinghjulet er dårlig? (nå med bilde av svinghjulet)

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Bør man la bilen stå om man vet at svinghjulet er veldig dårlig? 

Det er så "defekt" at jeg hører ulyd ved pen pådrag + ulyder ved tomgang, rasle lyder. 

Nye deler er bestilt, men tar jo 1ukes tid før jeg har fått delene + byttet.

Jeg må jo på jobb den uka. Så lurer derfor på om det er mulig å bruke bilen. Er 1mil totalt tur, retur jobb hver dag. Bykjøring. Eller anbefaler dere å la bilen stå og prøve å få lånt meg en bil? 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det høres godt når du står på tomgang så ville jeg la bilen stå.

Da mener jeg at det høres ut som den holder på å ta kvelden.

Verste som skjer er at du mister all framdrift om den ryker for deg før tiden.

Om du kjører pent og ikke noe harde på drag , og ikke noe råning så skal du kunne gå bra ei uke til.

Tar ei stund før den ryker heilt, så du kan nok greie å dra fram og til bake fra jobb ,med rolig bruk av bilen.

Unngå kø kjøring så du ikke slurer med clutchen på bilen så mye 1-winking.gif

Om den ikke høres heilt løs ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen i seg selv virket bra, men er dette kjente dobbelmasse svinghjulet som ikke låter bra.

Litt små ulyder fra girkassa (svinghjulet) har jeg hatt i noen mnd. Alltid hørt en lyd der + kjent lyden i pedalen. Men er nå i det siste hvor lyden ved pådrag har kommet. Høres ut som en kapper slange. 

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er normalt så derfor kjøring meget pent og ikke dra på så det blir noen belastning på bilen. Når svinghjulet er veldig slit så forplanter det seg videre med risting og mye rare lyder.

Og det høres ut som du har en sint slange der☺

Om du merker at det skulle bli verre utover uka så la bilen stå.

Og ikke bruke den mer en fram og tilbake fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det luktet svidd/brent her på fredag. Men var usikker på hvor det kom fra. Ifra motorrommet (over girkassa) luktet jeg ingenting. Så vet ikke om det var fra bilen eller noe annet i nærheten. Tanken var da på svidd svinghjul / friksjon fra noe i girkassa. Så lot bilen stå ute i noen timer før jeg parkerte den i garasjen. 

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Om jeg hadde brukt bilen noen km lengre så kunne jeg fått svinghjulet ut av girkassa selv. Har nå fått byttet. Det gamle så ikke bra ut!

144293850838289700_resized.jpg?width=192

Om jeg hadde brukt bilen noen km lengre så kunne jeg fått svinghjulet ut av girkassa selv. Har nå fått byttet. Det gamle så ikke bra ut!

144293850838289700_resized.jpg?width=192

Du kan jo starte med stål smelting du nå biggrin.gif

Ser ikke heilt bra ut dette nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...