hadani Skrevet September 5, 2015 Rapporter Share Skrevet September 5, 2015 Noe som har gjort dette på denne uten å ta av toppen? Hva slags moment bruker man på skruene på toppdekselet? Hvis noen har gjort det så er jeg takknemlig for en liten beskrivelse av jobben :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 5, 2015 Rapporter Share Skrevet September 5, 2015 gjort hva da ? Jesper1201 og Quattro73 reagerte på dette 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 5, 2015 Rapporter Share Skrevet September 5, 2015 Anbefaler deg å kjøpe en haynes bok til golf iv. Der står det forklart med tekst og bilder, samt info om moment osv Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 6, 2015 Rapporter Share Skrevet September 6, 2015 For og bytte ventiltetningene må du av med topplokket og for og ta av topplokket må registerreimen av da kamene ligger inni topplokket, i tillegg må du ha ein del verktøy. Dette er ingen lett jobb du skal vite hva du gjør og haynes bok er ett must for og gjøre dette uten kyndig hjelp, eg har tatt to motorer og det er tidkrevende. Disse motorene er dårlige og kom nesten ut fra fabrikk med skjørtebank, har hørt det skal gå an og bytte uten og ta av topplokket men eg tror eg hadde tatt av topplokket og byttet toppakning, toppbolter og ventiltetninger og det selges billige toppsett med alt du trenger. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet September 11, 2015 Rapporter Share Skrevet September 11, 2015 Man må ikke ta av toppen for å bytte tettniger men man må ha av kammene og dermed både primær og sekundær kamreim. Du trenger da verktøy/kunskap for å stille inn kamreimene (det ligger en grei How to her på forumet). Videre så trenger du en ventil som du setter i plugghullet. Til denne ventilen så trenger du en kompressor for å holde et vist trykk i sylinderen slik at ventilene holdes opp. Videre så må du ha en egnet lang tang(det finnes spesialavtrekkere for dette) for å trekke av de gamle tettningene og for å sette på nye tettninger. Dette er enkelt forklart og ikke en how to! Ikke begynn på dette en kveld i uken om du trenger bilen på jobb neste dag, det tar litt tid :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 11, 2015 Rapporter Share Skrevet September 11, 2015 Man må ikke ta av toppen for å bytte tettniger men man må ha av kammene og dermed både primær og sekundær kamreim. Du trenger da verktøy/kunskap for å stille inn kamreimene (det ligger en grei How to her på forumet). Videre så trenger du en ventil som du setter i plugghullet. Til denne ventilen så trenger du en kompressor for å holde et vist trykk i sylinderen slik at ventilene holdes opp. Videre så må du ha en egnet lang tang(det finnes spesialavtrekkere for dette) for å trekke av de gamle tettningene og for å sette på nye tettninger. Dette er enkelt forklart og ikke en how to! Ikke begynn på dette en kveld i uken om du trenger bilen på jobb neste dag, det tar litt tid Eg sier ikke att han må ta av toppen tvert imot nevner eg att det går, men eg hadde tatt det av og slipt ventiler eg hadde også bytte de hydrauliske ventil trykkerene, men det kommer selvsagt på hvor mye man har lyst og bruke på ein gammel motor. Delene til denne motoren er billige spesielt om man kjøper fra tyskland, om registereimen ikke er byttet det siste året hadde eg byttet til ny. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet September 12, 2015 Rapporter Share Skrevet September 12, 2015 Enig det Espen men trådstarter hadde ikke lagt for mye info så det ble litt på generell basis svaret mitt og at man faktisk ikke må ha av toppen. De fleste ville nok ha gjort som du skriver, tatt en skikkelig gjennomgang av hele toppen med en gang, men det var ikke det trådstarter spurte om Espen Solheim reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 25, 2015 Rapporter Share Skrevet September 25, 2015 Det eg har merket meg med disse 1,4 og 1,6 motorene er hvor dårlige de blir spesielt når de er kjørt over 200 000km, vi har hatt ein del av de på jobb og dårlig kompresjon pluss lite smøring til kam akslingene er gjenganger long life intervall har nok vært med på og forverre dette. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hadani Skrevet September 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2015 Har bytta ventiltettingene nå og det gikk forholdsvis greit. Laga meg ett verktøy for å spenne ventilfjærene så jeg fikk det greit sammen igjen også. Motoren ryker fremdeles, men ikke på langt nær så mye som før. Mistenker at det kan være stempelringene.... Eller kan det være andre årsaker? Holdt bare registerreima oppe med ett tau og merka godt med merkepenn på reim og tannhjul hvor plasseringa skulle være. Nå som jeg har gjort det en gang så er det helt overkommelig :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.