Gå til innhold

God vinterbil/førstebil

Ranger emnet

Uhu92

Anbefalte innlegg

Kjøp en enkel liten bil med forhjulstrekk, og helst med ESP (antiskrens)

Om du ikke har mere spesifikke krav enn skrevet i første post, så vi du få forslag i hytt og vær.

Vurder, b.a.:

Ska du kjøre langt ? - kanskje du bør ha diesel

Trenger du plass til mere enn deg selv?

Har du du [reellt] behov for 4-hjulstrekk?

Hvor snobbete er du?

o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler og ulemper med FWD, RWD og AWD kan nok diskuteres ut i det uendelige. 

FWD er nok det "tryggeste". Her vil du ikke oppleve at ræva kommer. Svinger du og gir full gass så bruker bilen å gå ditt hvor hjula peker. Du har også som regel vekta på hjula som drar. RWD er jo morsom å kjøre med. Spinner lett på bakhjula da. Gøy å leke seg med men ikke umulig å kjøre med. Kommer deg frem med RWD også. AWD er jo safe. Drar på alle hjula. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fremdeles at Audi A4/A6, VW Golf og Passat er gode alternativer, selv uten 4 hjulstrekk. 

Jeg hater å nevnte dette dritt merket, men Ford Mondeo Mk3 --> (2004-->) er også meget gode vinterbiler. Tom. standard med dieselvarmer (men ikke forvent at den fungerer!)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fremdeles at Audi A4/A6, VW Golf og Passat er gode alternativer, selv uten 4 hjulstrekk. 

Jeg hater å nevnte dette dritt merket, men Ford Mondeo Mk3 --> (2004-->) er også meget gode vinterbiler. Tom. standard med dieselvarmer (men ikke forvent at den fungerer!)

Etter min erfaring er passat en mye større drittbil enn mondeo mk3...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider