Gå til innhold

sentrallås og elvindu har slutter å virke høyre side

Ranger emnet

Volvo AAN

Anbefalte innlegg

jeg har i lengre tid hatt problemer med at vinduet på høyre side har levd sitt eget liv, av og til virker det ikke.. da har det hjulpet å slå av motoren og starte på nytt.

men sentrallåsen sluttet plutselig å fungere fremme og bak på høyre siden nå, samt vinduene. begge dørene fremme og bak er låst.. det er ingenting av det elektriske på høyre siden som fungerer og det er ikke mulig å å åpne dørene fra innsiden.

har noen vært borti dette problemet før? hva kan være årsaken og evt hvor vil dette koste å fikse?

PS: det har ingenting å gjøre med batteriet i nøkkel eller sikringene, det har jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsbrudd i døra sansynligvis. Bilprodusentene lager ledningene i døra for korte med vilje. 

Tenk hvor mye de sparer om de kutter 2 cm ekstra på flere tusen biler :) 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tenker nok at det er et brudd på det elektriske, så da er vel eneste alternativet å levere inn bilen til verksted og betale en halv formue for å få det fikset!

håpet på at det kanskje var noe jeg kunne gjøre selv, skulle i det minste vært mulig å åpne dørene manuelt fra innsiden cussing.gif

tenker de tjener fett med penger på det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en kontroll boks eller kontakt som går i dørstamen, her hadde jeg villet lest av feilkoder på bilen.

Om dette er en nyere bil så er alt samlet på flere moduler, er en kontakt for kvar dør på bilen.

Om det er litt eldre bil så, det kan verre som opelduude skriver, du kan prøve å sjekke kabelen i døren er bare å ta av pølsa rundt kabelgjennomføring.

Så se etter skade eller brudd på ledning, du kan også måle en og en kabel se hva som er strøm på og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider