raymondblack Skrevet September 9, 2015 Rapporter Share Skrevet September 9, 2015 Hei alle. Har nettopp blitt en stolt eier av en veteran klassikker. Bilen er en Kadett B 1968 kremhvit i original stand! arvet nettopp dette nydelige låve funnet. Litt om bilen: - Kjøpt ny av avdød oldemor i Kristiansand. - Rullet ærlige 60,000 km - stått stille i tørr låve siden ca. 1990. - Sveiset for rust i 1994 å satt tilbake i låven. Som nevnt ovenfor så er den ikke blitt startet på 21år. Hva må jeg gjøre nå? har sykt lyst til å ut å teste denne. men skjønner at det ikke bare er å starte å kjøre. Kjøpte nytt batteri her om dagen, sjekket at alle lysene virket som de skulle, men prøvde ikke å starte den. Hva må jeg gå til innkjøp av? og hvordan skal jeg gå frem når denne skal startes? Gleder meg til svar! skal legge ut en video etterhvert når den våkner til livet for første gang igjen på over 20 år. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet September 9, 2015 Rapporter Share Skrevet September 9, 2015 Oljefilter olje rense silen. Bensinfilter er greit å ha nytt. Tennplugger og gå over ledningene/stift. La motoren gå seg varm, før kjøring. Kanskje gi han en liten dram i forgasseren, så han kvikner til. Gå over bremser og rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet September 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2015 Takk for gode svar, er det noen lett måte å drenere bensintanken på? tipper det er så gammelt at det lukter vann. Var en som sa det var lurt å turne motoren litt med litt to takts olje i plugg hullene og en del i olje på fyllingen? Burde bunnpannen taes av og rengjøres? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet September 9, 2015 Rapporter Share Skrevet September 9, 2015 Om jeg ikke tar heilt feil så er det en tappe plugg på den trur den skal verre på siden, men er ikke sikker på om denne hadde det? Ellers så kan du ta v bensinslangen eller ta den ut og snu den opp ned. Olje i plugg hulla går bare en liten skvett, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 10, 2015 Rapporter Share Skrevet September 10, 2015 Lønner seg og ta av ledningen på coilen også kjøre den noen runder på starteren før du lar den gå for egen maskin. Da får du fordelt oljen utover i systemet uten at den starter og går på fullt turtall. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg