Gå til innhold

Deres erfaring med Audi A6 C6 TDI

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Har nå fått meg mulighet til å få meg ny bil og innenfor den prisklassen så har jeg falt for en Audi A6 C6. 

Hvordan er disse bilene? Er automatkassa god? Hvordan er forbruket? Hva er svakhetene?

Jeg kommer til å gå for en TDI motor, 2.0TDI.

PS: Nei, Audien jeg har virker perfekt. Men hvem sier vel nei til en gratis bil? ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kassa har fått service så er vel egentlig bilen bra den.

Ellers så er det samme som er på alle vw Audi foringer og stag.

Er motoren bra så går jo den mange mil den, 2,0tdi er jo en sterk og god den.

Veldig bra kjørekomfort kjøreegenskaper har den,bilen er jo gull på langkjøring du blir ikke sliten og godt isolert, er veldig lite støy i denne bilen.

Så om du får bilen så er det ikke noe å lure på da har du en og bil vertfall.1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått bilen, jeg har fått x antall tusen å bruke på bil. Så egentlig står det mellom hvilke biler som helst. Men jeg er utrolig glad i Audi. Derfor jeg startet der. BMW 5 serien har jeg også sett litt på.. Men er så usikker

Andre biler jeg ser på er jo A4 og 3 serien til BMW da. Til +/- 150 tusen kr klassen

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så kjent med nyere Bmw, om du skal ha en sånn bil så er det vel lurt å bruke ekstra og tid på finne en som er bra stand.

Da tenker jeg på motor og hvordan bilen er behandlet 3 serie er jo stort sett kjørt av ungdommer, men til den prisen så er det ikke sikker så mange ungdommer har brukt den?

Men nå har jo BMW også gode kjøreegenskaper så dette går vel litt på hva du selv liker.

Både intregjør innvendig er heller ikke verst den er jo ganske bra i BMW, bare husk det må verre M pakke på den.

Men for min del så liker jeg bedre Audi da 1-winking.gif.

Men dra til en forhandler og prøvekjør en BMW så tar du en Audi etter på se hva du liker best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp er sant dem har det men ofte feil som ikke er hørbar eller du kan se prøver dem å komme unna feilkoder blir ikke opplyst under salg.

Derfor test bilen om du kan om dem lurer på hvordan du veit at bilen har noen feilkoder, så kan du si du hva innom et verksted som sjekket dette for deg.

Feilkoder er ofte på en bil under salg, (om dem ikke har slettet dem selv  ofte noen gjør det som har diagnose apparat) og det er grunnlag på pris redusering eller få den utbedret feilen på verksted.1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen andre som betaler så er det jo bare å finne den bilen du er mest tilfreds med.

Når det gjelder A6'en, hvis du ikke trenger plassen ville jeg heller valgt en A4. Komforten er ikke det spor dårligere!

Heller ingenting å utsette på disse bilene så lenge de har fått påkrevd vedlikehold, og helst enda litt mer.

Og gjør deg selv en tjeneste å ikke kjøp BMW :D

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og uten unger. Så jeg trenger ikke plass. Men synes det er litt stas å kjøre stor bil. 

Har sett på flere A4 nå. den B8? Om jeg husker riktig. Den synes jeg ser bra ut. B7 er kjedelige inni. Liker interiøret til B8 mye bedre

Er så gøy å snakke bil med flere folk. En på jobb mener jeg skal kjøpe BMW, men han liker jo BMW da. Og nettopp kjøpt seg den nye BMW M6. Også har vi de som mener Audi er en rullende utgift. Men jeg er veldig glad i Audi da og tror det blir Audi igjen. 

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har et premium merke vil snakke positivt om det merke og negativt om de andre, sånn er det bare biggrin.gif

Lønner seg å lese litt biltester ol. for å gjøre seg opp en nøytral vurdering, og ikke minst prøvekjøre samtlige kandidater!

Men over til enda litt mer skryting!

Audi A4 B8 (2008-2015) er kåret til den mest driftsikre bruktbilen av ADAC i Tyskland.

Mest driftsikker, laves driftskostnad og minst rep. utgifter.

Litt grov fakta om B8.

2008-2010 (første gen.)

2011-2012 (andre gen.) lett "facelift" med LED baklykter istedenfor halogen. Oppgradering på MMI systemet fra 2G til 3G bl.a. Noen nye motor konfigurasjoner (bensin)

2013-2015 (siste gen.) dette kan vel kalles en facelift, ny front og nye LED baklykter og en lett designmessig oppgradering på MMI systemet.

Er også noe annet, men jeg kan ikke gå å huske på alt heller 1-winking.gif

De få "bugsene" som var er rettet og 2013-2015 anses av ADAC som å være feilfri, eller tilnærmet feilfri. Personlig syns jeg den er blitt sinnsykt pen med den nye fronten!

Ikke kjøp A4 B7, interiøret i den er fra 2001 og som du sier, kjedelig. Den er ei heller "feilfri".

Men jeg er ikke rett mann å be om tips/meninger da jeg er Audi mann, som forøvrig har hatt to A4 B8. En 2011 og nåværende 2013 biggrin.gif

Må vel snart skaffe meg B9 også da, siden den blir lansert i disse dager...

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje bytter jeg 2 ganger i året, vår og høst. Med nytt filter på høsten. Det er noe jeg har gjort på alle bilene jeg har hatt. 

Blir den svakeste 2.0TDI på 120hk for svak? Jeg har aldri hatt noe "interesse" for biler med mye effekt og synes min A3 105HK 1.9TDI går bra nok

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider