andkok Skrevet Oktober 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Har en golf 4 1.9 tdi 2000 modell som turboen kutter når jeg drar den fult ut og passerer ca 100 km/t. Når jeg stopper bilen og starter den igjen så funker den som normalt igjen. Har vakum testet turbo klokka, og den er fortsatt bra. Ingen lekkasje fra slangene og får ikke opp noen spesielle feil koder på turboen. Noen som har et forslag på hva problemet kan være? På forhånd, takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Hvis alle vacumslanger er ok, så ville jeg sjekket tilstand på turbo. Kjenn etter slakk i akselen. Lenge siden du har byttet dieselfilter? Lekkasje mellom turbo og innsug, så trykket går ut i friluft? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andkok Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Noen av slangene ser litt rufsete ut, men kunne ikke høre noen lekkasje i dem når jeg kjørte trykluft i dem. Vet ikke når filteret er byttet, nettopp kjøpt bilen. Hvilken aksling snakker du om? Jeg har kjent på de to staga ved vakum klokka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Om de ser rufsete ut så bytt de. Koster jo så og si ingenting for de slangene. Akslingen som sitter på turbinen på turboen. Du må skru av slangen som går fra luftfilter huset mot turboen. Du burde også bytte dieselfilteret som nevnt over her. Min gamle A6 dro ujevnt og gikk ofte i nødmodus. Etter dieselfilter bytte opplevde jeg aldri mer nødmodus på bilen. Så kjøp deg noen 1-2meter med vakuum slange og nytt dieselfilter. Ta av en slange, klipp til ny slange og bytt. Gjør det på alle + bytt filter ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Du må ta av luftslangen inn på turbo da kommer du til akslingen den skal ikke kunne beveges inn og ut men kan ha litt slakk opp og ned, det skal heller ikke være stor motstand når du roterer akslingen den skal gli fint. Du kan ikke bruke trykkluft for og sjekke luftslangene til og fra turbo-intercooler da må du ta de av disse sjekkes nøye helst i godt lys og med speil så du ser under slangene ta også og beveg på dem og se etter sprekker. Staget på turbo skal kunne beveges ned og skal returnere selv. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andkok Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Har bestilt nye slanger, så skal se da. Også få sjekket den akslingen. Tusen takk for kjapt svar folkens! Espen Solheim reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Eg får det ikke heilt til og stemme att når den kutter så må du starte bilen på nytt med tanke på turbo problem, får du noen feilkoder frem i det heile og hva skjer etter den kutter som gjør att du må stoppe og starte den på ny er det ingen turbo etterpå? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andkok Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Altså når jeg passer ca 100 km/t så drar orker den ingen ting, kutter helt. Jeg kan gire ned til 3 giret å gi full gass, og det skjer ingen ting nesten. Så hvis jeg stopper bilen, og starter bilen på nytt så drar den som normalt igjen. Helt til jeg gentar samme prosessen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Oktober 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Dette høres ut som n75 ventilen som kutter og tuller når du kommer oppi fart og tar den på turtall. Så slår den ut kan også vere maf sensoren også. Det er symptomer på når du kan skru av og på tening så er den bra igjen. Dette kan du se med vag com. Espen Solheim reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andkok Skrevet Oktober 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2015 okay, nå har problemet forverret seg .... ¨Nå har den blitt sånn ''slapp'' hele tiden! Det virker som den har gått i et nød modus. Når jeg gir full gass så reagerer den nesten ikke, uansett hvor jeg ligger på turtallet. Og ESP sensoren slo inn, kan det være en sammenheng med problemet mitt? Noen som har et forslag på hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2015 Få tatt en diagnose og se hva den sier. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2015 Defekt luftmasse måler kan få bilen til å bli slapp hele tiden ;) Du har vel ikke på sportsfilter på bilen? ;) Men ta en diagnose som Jesper1201 sier Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.