Gå til innhold

Sote rutene

gt150

Anbefalte innlegg

Jeg skulle til med og sote rutene på primeraen i går.. Hadde kjøpt meg lang nok sotefilm til alle siderutene å greier..

Jeg begynte med å ta den lille ruta i bakdøra.. det gikk jo rett vest.. ikke pokker om jeg fikk vekk alle luftboblene.. jeg studerte ruta litt, og tror at den er bøyd begge veier.. jeg prøvde på den store ruta i bakdøra, og fikk samme problemet..

Hvordan har dere gjort det, dere som har sota rutene på primeraen deres?

finns det noe annet alternativ enn å dra ut hårføneren?

Har dere fått det gjort proffessjonelt?

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så og si umulig å få det bra selv. I hvertfall bør man bruke 3M eller noe liknende. Den lille ruta (ventilruta) bør være den enkleste. Selv en proff soter fikk trøbbel med bakruta mi.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem å sote siderutene bak.

ta ut både ruta og den lille ruta bak. er bare å ta bort dørtrekket og skru av 2-3 skruer totalt.

så tar du dem ut, og bruk masse såpevann på sprayflaske.så lar du det tørke _før_ du skjærer kantene.så tar du svart eller gjennomsiktig neggellakk på kantene rundt.

bare vær forsiktig når du skal sette dem inn iigjen at du ikke riper opp sotfilmen.

og du må bøye og presse litt for å både få dem ut og inn :)

men for all del, ta rutene ut når du skal sote dem, ellers blir det slik "halvferdig" og ser bare stygt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig uten såpevann iallfall! Bare å dynke ruta og filmen skikkelig, så klistre på og grovskjære, deretter stryke vekk vannet med en gumminal (følger som regel med), tilslutt finskjære. Tror det er best å skjære ca 2 mm innenfor ruta, så det ikke blir en flik eller no som vrir seg når du sveiver igjen ruta.

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppa 5 - 6 ganger jeg også. Aldri noe krøll. Men ikke gå for den mørkeste filmen da blir det sett. Jeg har 35% gjennomskinn, en jeg kjenner hadde 20%. Det fikk han kjøre med i to dager.

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sotet bakrute også. Ble 97% bra. Det er noen ørsmå bobler neders på den ene siden. Vinduet er så buet at det ble veldig vanskelig å få det bra.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakruta er limt så den blir sittende. Du fjerner alle de andre rutene på en drøy time. Det var i hvertfall det jeg brukte.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider