Gå til innhold

2010 Vw passat 2.0 tdi 140 hp starter for så og stoppe like etter.

Ranger emnet

sinhan

Anbefalte innlegg

Slik som topic sier.. 

Ligger ikke inne noen feilkoder når man bruker vag-com.. men med en gang man begynner og file på motoren kommer det feilkoder opp: 

P0016 bank 1 cmp sensor (g40) / engine speed sensor (g28) incorrect correlation

legger ved bilde av feilkoden..

post-154088-0-56757300-1444495142_thumb.jpg

Noen som vet hva som feiler? 

Bilen sto å bakket etter og ha tettet diesel lekasje.. ila av den tiden hadde mulitreim røket og feilkoder hadde kommet opp.

Reimen ble skiftet og feilsymboler er borte.. men bilen vil ikke gå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkode P0016 kommer når pulsene fra kamsensor og veivsensor ikke kommer på "fornuftig/logisk" tidspunkt. Kan komme som følge av registerhavari eller registeret ikke er timet skikkelig. Siden din starter så er det ikke havari, men muligens feil timing. Det beste her er å gå inn på hver sensor med VCDS og se om det kommer pulser fra begge mens motor kjøres på starter. Om ikke, skift den som ikke gir pulser. Gir begge pulser så sjekk timing.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du kan feilsøke vha elimineringsmetoden, men det er dyrere enn å bruke VCDS som du angivelig har ;) Da kan du se live data fra sensorene og se om de gir pulser som de skal (mens motor kjøres på starter).

Det som ikke koster en eneste krone er å sjekke om registeret er timet korrekt. Er fort gjort, koster ingenting, og er en god trygghet å vite at feilen ikke er her. Men når multireima røyk, kan den ha kommet borti noe sted og skadet kabling til noe? Inn til registerreima skal den ikke komme, i såfall er registerhavari et faktum.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar! :) Skal ta og sjekke register bare for og være sikker.. regner med det er merker og se etter.. har bestilt både kamsensor og impulsgiver til veiva nå.. kostet ikke mange kronene.. så får jeg iallefall eliminert disse :) Så får jeg bære prøve meg fram. Kan gi tilbakemelding når jeg har fått sett på bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider