Gå til innhold

Hjelp! Hvilken automatbil er mest driftsikker?

Ranger emnet

Monsky

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe min første bil og spør ydmykt om råd fra dere erfarne "bilister". Er på utkikk etter en driftsikker automatbil som ikke kommer til å havne på verksted så fort muligheten byr seg. Har hørt at mange av de eldre automatbilene koster MYE penger i form av verkstedregninger, stemmer dette?

Jeg har rundt 85 000 kr til rådighet derfor blir følgelig ikke den nyeste årsmodellen aktuell.

Og det er derfor jeg trenger deres hjelp smile.gif

Hva slags driftsikker bil med automatgir får man får 85.000 i dag?

Årsmodell? Merke?

Hva er et godt kjøp? Sikkerhet er ekstra viktig da jeg kommer til å kjøre rundt med min 1 år gamle sønn mesteparten av tiden biggrin.gif

(nei jeg er ikke 18 år, snart 30 og ingen ungjente lenger bandit.gif )

Takker ydmykt for all hjelp spinning.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en Ford Mondeo 2.0 Tdci 2006 modell for 2 år siden, hadde gått 102 tusen km, nå kjørt over 140 og ikke hatt noe utgifter. Eneste som har oppstått er ett diselfilter så ble glømt byttet og bilen fikk ikke drivstoff nokk, trodde det var kassen så tullet(Kvelte seg og litt forskjelligt) God kasse på modellen fra 2004, men dem liker best å bli flushet c. pr 60 tusen km. Men det går under vanlig service da. Mange forskjellige erfaringer med forskjellige biler, alle modeller har mandagsbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan leve med litt rart design, vil jeg si at Toyota Prius er den mest driftssikre bilen med automat i denne prisklassen. Den har ikke tradisjonell automatkasse, men en hybrid drivlinje med elektromotor og bensinmotor som fungerer sammen. Du trenger ikke å tenke på noe, bare å kjøre den som en vanlig bil med automat. Bruker ca en halv liter på mila, og har greit med plass.

Ellers ville jeg vurdert noe nyere hvis du har egenkapital, behøver ikke å bli så dyrt med lån/leasing hvis man har 20% i egenkapital. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider