Gå til innhold

Kommer veldig lite varme inn i bilen

Ranger emnet


Steinar31

Anbefalte innlegg

Hull i pollen filter, aner ikke. De sa det var hull så de bytta, var over 2 år gammelt. Var til Orkdal bil, deler kosta 2000kr.

Vet noen hva som må kjøpes av deler ved bytte av toppakning på passat 06 1,9?

 

Er det lurt å bytte REGISTERREIM og vannpumpe samtidig? Man Skal kanskje av med delene så man kan enkelt bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte toppakning allikevel?

 

Ihvertfakl det du må ha for og byttw toppakning er pakninsgsett, regreim,vannpumpr, strekkbolter og kanskje ny topp( spørs om toppen er skadet)

 

Hos bilverkstedet jeg var hos skulle de ha 18000 kr for kun toppen, så må jo ventiler og fjæres settes over og sendes bort til testing.

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe vits å bytte topp med mindre den er skadet. Stort sett må den planslipes hvis motor har gått varm, ikke noe mer.

Toppakningsbytte tar rundt en 5 timer ja, litt avhengig av bil og modell.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så bra! Jeg solgte bilen som reprasjonsobjekt så jeg kvittet meg med problemet:)

 

Men byttet du toppen selv? og var toppen skadet eller holdt det med å bytte kun pakning?

 

Vat det vanskelig å bytte toppen? (vis du gjorde det selv) haddee lyst til å gjøre det selv men tvilte litt på kunnskapenr mine :)

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja, da spørs det da om dette ble iorden lell..

Bytta toppakning 21.12 og fikk fjernet meldingen for NO FLAME slik at webasto startet igjen. Kjørte fra Orkanger til Åre i dag, kom til Storlien da varmen forsvant, og durelud fra webasto eller sirkulasjonspumpa kom tilbake. Fikk absolutt null varme. Stoppa i Åre, åpnet lokket litt på men, ekspansjonbeholderen da freste det og kokte og væske kom ut Fra vanntanken. Ringte så verkstedet som bytta delene og de sa webasto var enten gåen eller tett. De sa også at det var vanlig på slike biler at kjølevæske kunne kommet ut sånn etter en lengre kjøretur med motor på 90grader. Væskenivået har holdt seg stabilt og holdt 90 grader stabilt. Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal tro, og håper på noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår