Gå til innhold

Bytte servo olje A4 2.0TDI B7

Ranger emnet


Thlian

Anbefalte innlegg

Skal bytte servo olje på en B7, jamrer seg litt så har den feil farge i forhold til hva som skal være på den.

 

Det går to slanger inn på servo olje tanken, normalt sett i hydrauliske kretser så er retur tykkere enn trykksiden, men vil bare dobbeltsjekke om dette stemmer med denne typen og prosedyren på det.......

 

Løft fremhjul av bakken - ta av retur slangen - ta gammel olje i en dunk ved å vri på rattet uten å starte motoren - fyll opp med ny olje - start og stopp motoren veldig kjapt et par tre ganger til ny olje kommer - sett på returslange pg fyll opp.

 

Stemmer dette?

 

Den jamrer seg litt, men kun en lyd jeg hører inne i kupeen, kan ikke høres i raklet når en lytter ned i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt riktig, men er ikke nødvendig å starte/stoppe kjapt flere ganger.

 

Det er greit å være to stk, start med å jekk opp fremhjulene på bilen.

Tapp av olje, ha retur slage ned i en spillolje beholder, fyll på ny olje i servoolje beholder, start motor, etterfyll servoolje kontinuerlig til det kommer fersk olje ut retur, stopp motor, skru på retur og etterfyll til max.

Start motor igjen, ratt mange ganger fra fult utslag venstre -> høyre -> venstre etc. stopp motor når du er sikker på at evt. luft er ute, etterfyll til max så er du ferdig.

 

For å sjekke hvilken som er retur er det bare å finne slangen som er høyest på beholder.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem satt i samme høyde uten at jeg målte det på millimeteren, men hydraulisk logikk forsvant ut av vinduet i det jeg tok av den tykkeste og det skulle vise seg å være tilførsel, ergo det regelrett kokte over i beholder når returen var fjernet. Mye søl, fikk nå uansett byttet. Men fremdeles samme lyden inne i kupeen, så denne forstår jeg bare ikke...... Man hører ikke jamringa fra når en lytter i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår