jaha- Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg en Bluebird SR Turbo. Motoren er nettopp blitt overhalt, og jeg lurte på hvor mange kilometer den må innkjøres... Har hørt 3000km, men syns det virket litt mye... Noen som vet? :op Siter Nissan Bluebird SR Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 spørs vel hva som er gjort på den.. hvis stempler og sylindere er honet/nye, så skal de vel kjøres inn mye mer enn ett par km.. forskjellen på dette og en ny bil er at på nybil har du mange flere ting som skal kjøres inn.. for eksempel drivverk m.m. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaha- Skrevet April 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Vi har bare skiftet stempelringer og toppakning... Siter Nissan Bluebird SR Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Hva legger dere i å kjøre inn? Kjøre rolig til delen har blitt "vant" til bilen eller? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by Slim! Hva legger dere i å kjøre inn? Kjøre rolig til delen har blitt "vant" til bilen eller? var diskutert en plass ang innkjøring... det de fleste mener om innkjøring er at du skal ta det rolig, altså ikke høy rev og ikke hard belastning i en viss periode. flere som mener at du derimot skal slite hardt i grupper slik at f.eks ventilringer og slikt får sin fulle slitasje før de herdes. (her menes det 4-5 puljer à 1-5 minutter eller noe, og motor skal kjøles igjen til normalt i mellomtiden og deretter en ny pulje) alikevel skal du være litt mer 'snill' på en nybil, da drivverk, girkasse m.m trenger herding eller noe... hvis du bare har bytta ventilringer og f.eks stempler, så ville jeg gått for alternativ B :) finnes mye om dette på nettet, og det er diskutert en plass her på bilforumet også. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaha- Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 hmm... litt skummelt å tro på alt... Begynne å gi skikkelig gass, og så ender det med at vi må overhale på nytt... Skal sjekke litt rundt på nett å se hva jeg finner ut :) Siter Nissan Bluebird SR Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg