Gå til innhold

Lås på førerdør

Ranger emnet


Zilla

Anbefalte innlegg

Nå skjedde det noe interessant med min 2001 A6. Kona låste bilen med fjernkontrollen som vanlig og neste gang jeg skulle bruke bilen så låser jeg opp med fjernkontrollen, jeg ser at låsen åpner men det skjer ikke noe når jeg lukker opp bilen med dørhåndtaket. Jeg setter meg inn på passasjersiden og sniker meg over i førersetet. Prøver å åpne døra innenfra med det fungerer heller ikke. Har prøv å låse opp og igjen med nøkkel og med fjernkontroll, låsen oppfører seg normalt men jeg får ikke opp døra. Noen som har vært borti dette og noen som vet hvordan jeg skal få lukket opp døra??

 

Bør jeg bestille meg en ny sånn? http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A6-1997-2011-FRONT-LEFT-CENTRAL-DOOR-LOCKING-MECHANISM-BRAND-NEW-/171395667153?hash=item27e7fa54d1:g:R1kAAOSw0HVWDkpA#shpCntId

 

Det hadde vært veldig fint med raskt svar på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å dytt døra hardt igjen fra utsiden. hvis du hører et klikk og døra kan åpne seg så har du samme problem som meg. Dette skjer bare når jeg prøver og åpne døra før den er låst opp.

 

Har egt ikke sett så mye på det siden jeg har det på passasjer siden. Hadde vært kjekt å slippe å brøle til folk som skal sitte på at de ikke må åpne døra før jeg har låst opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Kikket selvfølgelig litt rundt på nett i går etter jeg stilte spørsmålet her og fant ut at : hvis man åpner bakdøra så ser man de to skruene som holder låsekassa. Jeg tok en lang og tynn skrutrekker, satte skrutrekkerspissen i skruen og ga den et par små slag med hammer og vips så fungerte døra normalt. Det er vel på sin plass uansett å bestille ny låsekasse fra ebay. Låsekassa har vel "gått" like langt som bilen, 233.000 km.

Ligger også en super video på youtube hva demontering angår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår