Gå til innhold

Computer/sensorfeil. Gir ikke "beskjed" om å tilføre drivstoff og gnist.

Ranger emnet


stygN

Anbefalte innlegg

Golf 3 1997 1.6 bensin (ca 100 hk).

 

I noen måneder så slet bilen litt med å holde tomgangs-turtallet jevnt (det dyppet ned til sånn 5-700, så opp til 900 igjen), og den ville heller ikke starte så lett når den var varm (måtte gi gass).

 

Bilen stoppet så en dag, og ville ikke starte. Diagnostiseringen gikk sin gang. Bensinpumpen gikk ikke på, så alt med bensinpumpen ble sjekket, og alt fungerte.

 

Sjekket så fordelingslokk og rotor, og der var rotoren rimelig gåen, så jeg byttet det. Bilen ville fortsatt ikke gå, det kom ikke bensin, og ikke gnist når jeg prøvde å starte bilen.

 

Fikk tips om å bytte veivaksel-sensor siden feil på den kunne skape både de gamle problemene, og det nye problemet. Jeg prøvde å bytte den selv, men kom ikke til, så jeg tok den på verksted (bare for å bytte sensoren). De prøvde først å koble til sensoren som jeg hadde koblet fra, og da startet plutselig bilen, men jeg ba dem bytte sensoren allikevel.

 

Så begynte jeg å ta bilen i bruk, men etter kort tid stoppet den igjen. Jeg koblet fra og koblet til sensoren igjen, og bilen startet. Men jeg kjørte ikke mye med den sånn, for den stoppet jo i hytt og pine.

 

Så fikk jeg tips om å sjekke kontakten til computeren, men den var helt fin, ingen irr eller noe. Så fikk jeg tips om å prøve å koble fra luftmasse-sensoren ved luftfilteret for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke, den stoppet etter kort tid, og nå får jeg ikke bilen i gang igjen.

 

For å oppsummere: Startmotor fungerer, og går når jeg prøver å starte. Bensinpumpe, fordeler, coil, osv fungerer, men starter IKKE når jeg prøver å starte bilen.

 

Er dette en jobb for et slikt diagnoseapparat, eller har noen av dere en idé om hva det kan være?

 

På forhånd takk for hjelpen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å ta en diagnose på bilen.

 

Om bilen ble verre når du tok av kontakten på lmm, så kan det hende den gir feilmeldinger nå les av feilverdier. Om den er dårlig så bytt.

Så bytt plugger på bilen om ikke det er gjort.

Om ikke bilen får bensin når du starter så tyder det på dårlig pumpe/Bensinrele som tuller med deg,som ikke er så unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår