Rune M2-touring Skrevet November 13, 2015 Rapporter Share Skrevet November 13, 2015 Jeg har hatt dårlig erfaring med oppkravskjøp i det siste, så jeg legger ut link til min historie. Bedrageren driver oppsøkende virksomhet, så han kan nok tenkes å tilby deler til forskjellige bilmerker for alt jeg vet. Håper jeg kan avverge at medlemmer på forumet blir utsatt for vedkommende (full identifisering).Han har hatt 5 virkedager på å ordne opp, så det er bare viljen det står på. Det er opprettet bedragerisak hos politiet, og jeg har også fått suspendert han fra finn.no, da han faktisk hadde salgsannonse inne.Jeg har betalt kr 5000,- (500 forskudd + 4500 oppkrav) for dette til: Jonas WærhaugSkogduevegen 1A 2032 MauraTlf: 99537999 og 47443507Kontonummer: 12067074171 http://www.02classic.no/forum/viewthread.php?thread_id=3602 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 13, 2015 Rapporter Share Skrevet November 13, 2015 Seriøst går det ann. Takk for tipset om man kan få se innholde før en betaler for postoppkrav! Tror det er noe fåtallet vett om. Søker han jo rett opp på facebook og. Det viser nå att han har lite mellom ørene når en svindler med fult navn og telefon nr. Burde ikke vær noe problem for juristene å ta han? Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet November 13, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2015 Jeg visste heller ikke at man kan inspisere innholdet før betaling tidligere, men det skal jeg hvertfall benytte meg av i fremtiden. Han har ikke på noen måte prøvd å skjule sin identitet. Han blir tydeligvis provosert av at jeg offentligjør dette, men når man oppfører seg slik bør man ikke hevde sin egen stolthet. Takk for støtten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 13, 2015 Rapporter Share Skrevet November 13, 2015 Flyttet tråden til et mer egnet underforum, uansett bra du deler slikt. Få slike svindlere offentliggjort og gjør hverdagen vanskeligere for de! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet November 13, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2015 Takk skal du ha Jesper1201! Jeg mener det er viktig å få fram slikt i lyset. Vedkommende er bare 19 år gammel etter det jeg har funnet ut. Det er bare trist når noen havner på skråplanet på denne måten. Det er jo mulig å sende han SMS med anbefaling om hvordan man bør oppføre seg. Nummeret ligger jo i linken. Det er alltid mulig å innrømme feil man har gjort, og ordne opp, men nå er lyset i ferd med å brenne ut for vedkommende (etter 5 virkedager). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet November 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2015 Vedkommende har fått nytt telefonnummer 474 43 507, samme adresse. Det gamle nummeret var nok "oppbrukt". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 24, 2015 Rapporter Share Skrevet November 24, 2015 Kommet videre med saken?:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet November 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2015 Kommet videre med saken?:-) Saken er politianmeldt, og jeg har sendt inn reklamasjonssak overfor banken, så får vi se hvordan det går. Regner med henholdsvis henleggelse og avslag i begge tilfeller dessverre. Han skal nok starte ny monkey business nå siden han har fått nytt nummer. Han poserer visstnok i samme jakka han sendte meg på sin egen Facebook profil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet November 24, 2015 Rapporter Share Skrevet November 24, 2015 du bør også gå til / kontakte forbrukerrådet..... Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet November 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2015 du bør også gå til / kontakte forbrukerrådet..... Tar de oppdrag ved kjøp fra privatperson? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet November 25, 2015 Rapporter Share Skrevet November 25, 2015 JA.............................. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet November 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2015 Jeg kan gjøre et forsøk der. Er det mulig å søke opp evt arbeidsgiver til en person (ikke det at jeg tror at vedkommende er i lønnet arbeid, men er villig til å prøve alt)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet November 28, 2015 Rapporter Share Skrevet November 28, 2015 hva tror du arbeidsgiver vil / kan gjøre som hjelper deg? Gå til forbrukerrådet før det er for sent! Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet November 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2015 Da er all info oversendt til forbrukerrådet, så får vi se om de kan være behjelpelige. Det er enkelte som får litt kalde føtter hvis man truer med å kontakte arbeidsgiver. I dette tilfellet finnes det nok ingen arbeidsgiver bortsett fra NAV vil jeg tro. Null inntekt i 2014. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune M2-touring Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2015 Her er Facebook bilder av han, som advarsel til potensielle arbeidsgivere og svigerforeldre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg