Gå til innhold

Sugen på ny audi

Ranger emnet


emto55

Anbefalte innlegg

Min gamle audi 90 quattro er moden for utskiftning. Bilen funker upåklagelig men ser helt for jævlig ut.  Kunne tenkt meg en ca. 2000 modell A6 med en 2.8 liter V6.
Kjører mye langtur i Finnmark og den eneste bilen jeg ikke får vondt i ryggen/rumpa/bena etter 20 mil er den gamle 90 quattroen min.
Har tenkt litt på Mercedes E-klasse for komforten sin skyld, men MB har ikke quattro så da så . . .
Men så var det audi sine automatkasser da. Det står to audier i nabolaget med defekte automatkasser og fortvilte eiere. Disse har vært inne på merkeverksted hundre ganger uten at de ulykkelige bileierne har fått girkasser som funker.
Er audi sine automatkasser tvilsomme eller er disse to i nabolaget bare et tilfeldig statistisk utslag? Er lite lysten på en bil hvor automatkassa tar kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatkassene er svake, men skal holde om man tar servicen og behandler de normalt. 

Om du klarer å gire og ikke må ha automat så vil jeg anbefale deg manuell kasse. 

 

Audi A6 er gode biler. Hatt en tidligere. Kunne kjøre i flere timer uten å merke noe på kroppen. Selv hadde jeg en 1.9TDI 110hk. God motor. Lite forbruk selv på stor og tung bil. Dro greit for å være 110hk. Så om du har mye kjøring vil jeg anbefale deg diesel. Lavere forbruk. Bare hold deg unna 2.5TDI motoren. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at Audi er populært blant yngre folk som ofte legger mer vekt på senkesett og lakkerte bremsecalipere enn vedlikehold og fornuftig kjørestil.
Da er det risiko for automatkasser som aldri har sett et oljeskift o.s.v.
Har ingenting i mot manuelt gir. Jeg får lete etter et eksemplar med manuelt gir og hvor eieren er befinner seg på gamlehjem.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller bare la vær å kjøpe en bil med "lakkerte bremsecalipere og senkesett" da, og heller gå for en bil som har byttet clutch 3 ganger på 10'000km grunnet bestefar/bestemor slurer helt opp i 70km/t ;)

 

Jeg kjøpte en 1995 A6 fra en eldre gubbe for en del år siden, reg. reim var aldri skiftet, girkassa hadde aldri fått ny olje, masse dårlige understellsdeler, mye sinkslipp på dører bl.a. Det eneste som var gjort, men ikke dokumentert var oljeskift.

Når denne bilen ble solgt av meg var den i vesentlig bedre stand, men ny reg.reim, nylig flushet girkassa, byttet alt av dårlige deler i understellet og fått tak i andre dører.

Da var den eid av det du kaller yngre folk ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår