Bjornaab Skrevet November 18, 2015 Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Hei Har en Octavia 2012 stasjonsvogn.(1.9 Diesel) Bremsene ser ut til å henge litt foran og særlig på venstre. Det var en ulyd, og skiven ble markant varmerer enn de andre skivene. Er dette et vanlig problem på octavia? Noen som vet hva det vanligvis skyldes? Jeg mistenker glideboltene, ettersom det var tilfellet på en golf (2007) vi hadde før. Regner med det er en grei sak hvis det er glideboltene, men tips mottaes gjerne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 18, 2015 Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Garanti? Stort sett er det enten glidebolter eller stempel som har satt seg på fremre calipere. Du kan evt. prøve å demontere og smøre alt opp igjen, kobberpasta fungerer fint. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornaab Skrevet November 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2015 Garantien gikk ut for et par tusen km siden. Problemet er tilsynelatende borte igjen, men jeg kjører nok en overhaling av glideboltene i håp om å se at det var det som faktisk var kilden. krysser fingrene for at jeg slipper kaliperoverhaling (blir vel fort lufting...og dermed litt mer styr) Takk for tipset :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg