sven410 Skrevet November 21, 2015 Rapporter Share Skrevet November 21, 2015 Heisann, Jeg har tenkt til å kompressormate en liten bilmotor, blir ikke store greia, kompressoren er angitt til å ca kunne klare 5 psi på en 1600 motor,og det er det jeg har.men jeg håper den kan hjelpe til med litt mer moment i bunnen avregisteret, pluss at det ikke er til å komme unna at det er litt kult med sånn lyd på hobbybilen. motoren det gjelder er en 1600 16V suzukimotor slik som i baleno og vitara... kompressoren er en mini rootes type. spørsmålene er da som følger: spjeldhus før eller etter kompressor,og hvorfor? trenger man trykkavlastning, og vil det i det hele tatt funke med en dumpventil (kan ikke helt se hvorfor det ikke skulle funke i prinsippet,men med 0.3 i ladetrykk blir det kanskje litt lite.. Vet det er mange kompetente folk her, så håper noen tar seg tid til å forklare litt her... har drevet noe med turbo, men aldri vært borte i kompressor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 21, 2015 Rapporter Share Skrevet November 21, 2015 Kompressor og turbo gjør akkurat samme greie, forskjellen er hvordan de blir drevet. Ang. spjeld før eller etter så kommer det litt an på hvordan bilen skal brukes, men jeg er av typen som tar ting helt og og ville definitivt hatt turbo/kompressor før spjeld. Selv om det her er snakk om lite trykk vil det nok ikke bli noen stor forskjell, men hvis vi går over i den vassere klassen så er det mye lettere å finjustere og få en motor som går bedre i alle områder av registeret hvis en har separate spjeld og turbo før spjeld(ene). Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2015 Hei, og takk for svar:) det blir nok spjeld i original plassering , etter kompressor og luftmengdemåler forran... da bør jeg kanskje ha en dumpventil som resirkulerer da, og slippe ladetrykket inn rett forran kompressoren igjen? eller er det ikke noen poeng med trykkavlasting på så lavt trykk? kompressoren bremser joi ikke som en turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Jeg har vært veldig lite borti kompressor, men jeg ville nok satt på en resirk uansett. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Desember 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2015 da blir det nok en resirk ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.