Gå til innhold

Skade i front, a4 1996

Ranger emnet


RUDI1

Anbefalte innlegg

Var i grøfta en tur i går med en audi a4 1.8t qattro 1996 modell.

Da traff en stein men høyre siden av fronten, da jeg gikk ut for å sjekke hvordan det gikk så var det en rar lyd i den, akkurat som ei reim gikk å slo innpå noe. 

Det var også noe luft som seiv ut eller inn av noe, antakelig et rør som hadde fått juling, dette gjorde det i ei god stund, men med lavere trykk mot slutten, så det kan ikke ha vert noe kjemtestort trykk.

I tillegg til at det rant noe knall gul/grønn væske av den. Snøen ble borte der flekkene kom. 

Så det jeg lurer på er om noen vet hva denne gule væska er?

Prøvde å google det, og dette var et av svarene: Kjølemediet i AC systemet gir fra seg en signalgul/grønnaktig farge om det er tilsatt fluricerende sporingsvæske. 

Det sto også at denne vesken var under trykk.

Kan det gå an å få demontert litt i fronten slik at jeg kanskje får bort den ulyden, og så kjøre den til nærmeste verksted? Eller burde jeg ha bergingsbil?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble liksom et krater under frontlykta, der det er ei slik plastikk rist, den ble forresten presset inn.

Har ikke sett eller undersøkt noe grundig om alt løper fritt, så det er jeg ikke sikker på, men det er sikkert noe som ligger innpå noe der.

Tro jeg skal prøve å få ryddet litt i skaden, og hvis jeg får bort den ulyden, og jeg ser at det ikke er noen andre skader så prøver jeg å kjøre den til nærmeste verksted. Hvis ikke får jeg bestille bil berging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkte den nå. Den lyden jeg hørte var antakeligvis fordi at 4 vinger på vifta bak radiatoren var knekt av, og lå innpå vifta.

Ellers så ser det ikke så alt for ille ut, men har klemt flate to rør som går innpå radiatoren. 

Å kjøre med knekte vinger på vifta er vel ikke så lurt? Ellers hadde jeg kunne kjørt den, men må vel få tauet den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår