Gå til innhold

Xenonkit audi A4 1.8t fwd 98

Ranger emnet

AndréJahren

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg xenonkit her om dagen. ( http://www.bildeler.no/xenon-kit/audi/a4-avant-8d5-b5/B/1998/AEB/?Vare=13534 ) Var en kompis av meg som kobla det opp, (han kan bil) lysa fungerte som bare f, helt til vi skulle skru av tenninga på bilen, da ville ikke lysa slå seg av.. Tok ut nøkkelen, låste bilen, lysa var fortsatt på. Kompisen min sa det kunne ha noe med at når jeg har i de vanlige pærene mine og skrur på tenninga så slår lysa seg på meg engag, for å få på lysa i dashbordet må jeg skru på lysbryteren. Så hans forslag var å koble ut en sikring så lysa ikke slår seg på automatisk når bilen startes, altså at jeg må vri om bryteren for å få lys på bilen.. Er dette noe som vil fungere?

Isåfall noen som vet hvilken sikring jeg må fjerne? Står ikke noe forklaring på hva de forskjellige sikringene hører til på baksiden av dekselet.. Fant bare forklaring på engelsk på nettet og det hjalp meg ikke stort.. 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv koblet slike ulovlige lys på en A4 før og andre biler med automatisk kjørelys. Aldri hatt problem med at lysene står på da man skrur av tenning. 

Skrur man av tenning kutter man også strømmen til releet som styrer strømmen videre til lyktene. Den løsningen han vil bruke er noe jalla tull. Ikke å anbefale. Fiks heller feilen enn å fiks en jalla løsning på feilen. Jeg vil tro at kjørelys rele har brent seg i "på". Xenonkittet har overbelastet et svakt og gammelt relee. Bytt lys releet og se om det hjelper. 

...eller kanskje el-støy fra xenon ballasten som fucker opp det elektriske i bilen. Jeg har opplevd at FM radio signalene ble borte ved montering av xenon kit. Også at instrument panelet har lyst opp helt uten videre. Alt pga slike xenon kit. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ha vurdert ny montør ;) 

Om lyset oppfører seg normalt med riktige pærer så er nok alt i orden (releet). Det er også et tegn på at du ikke skal ha ulovlige xenonkit på bilen. Kjør lovlig med halogen du ;) Er det ikke deilig å vite at du kjører lovlig? Og ikke risikerer flere tusen i bøter om du blir stoppet?

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig avgjørelse :) 

Om du sliter med dårlige lys så kan du heller kjøpe gode pærer. Night breaker eller de philips pærene. De gir godt lys. 

Og siden bilen din er noen år gammel så har du nok også litt tap i kablene. Så om du legger opp nye kabler til lykta så vil du nok tjene litt ekstra der

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å hente ut mye lys i gamle lykter, lovlig.

Start med det TKarlsen skriver: Skikkelige pærer (ikke biltema), nytt kabelsett (bruk det gamle til styrestrøm), poler lykteglass og vask reflektorer.

De to sistnevnte er ikke noe vits å gjøre hvis det ikke trengs.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider