havardekul Skrevet November 22, 2015 Rapporter Share Skrevet November 22, 2015 Heisann. Har et problem med tiptronic girkassa på en 2003 C5 Audi A6 2,5TDI Quattro. Når jeg kjører så vil den ikke gire opp fra 2 gir, uansett hvor mye jeg trør på gasspedalen. Men om jeg bruker triptronic girene (der man girer manuelt) så girer den opp og ned som den skal. Det er ingen ulyder eller nøkking fra girkassa. Jeg mistenker at det kanskje er noe elektronisk som lager dette problemet. Om du har vært borti dette, eller kanskje har en formening om hva dette kan være, vil jeg sette meget stor pris på hjelpen. Bilen har forsåvidt trillet ca 250 tusen kilometer. Update. Jeg mistenker at bilen kanskje er gått i nødmodus, da jeg har fått "check engine" varsel. Igår da jeg kjørte opp en bakke mistet jeg plutselig nesten all kraft, noe som er en indikasjon på "nødmodus". Om jeg ikke tar helt feil, så er nødmodusen grunnen til at bilen ikke vil gire lenger opp også? Men når jeg har bilen i fri (N) så kan jeg dra motoren opp til 5-6K RPM. Skal ikke nødmodusen forhindre dette da? Må nok ta en diagnose på bilen og lese av feilkoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jajamen Skrevet November 23, 2015 Rapporter Share Skrevet November 23, 2015 En ganske hyppig feil på multitronic fra tidlig 2000-tall er feil med ECU'en i girkassa.Da er ofte første symptom at PRDNS-indikatoren blinker eller lyser konstant, og den går i limp-mode. Må nok ta en diagnose, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardekul Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2015 Bilen i orden nå. Timinga på dieselpumpa trengte å justeres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg