Zilla Skrevet Desember 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2015 Hei. Noen som hva slags type led som sitter på instrumentpanelet? Jeg mangler litt lys på turtelleren og det vil jeg ordne opp i. Vet ikke om de er røde eller hvite. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2015 Om det er røde eller hvite ser du selv best, da det er du som sitter bak rattet Sånn ser pærene ut, de får du garantert hos den lokale Audi forhandleren til en slikk og ingenting. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Desember 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2015 Ok, takk for svar. Mente det var led dioder som var loddet i kretskortet men da tar jeg sikkert feil. Hvis det bare er ei pære så slipper jeg å lete etter led med riktig farge og verdi :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Desember 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2015 Her er bilde av instrumentpanelet og der er det led dioder, ikke pærer så da er spørsmålet mitt like aktuelt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Enkleste måten å finne ut det er å ta av den defekte og sjekke hva det står på baksiden. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Februar 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2016 Feilen er at det ikke står noe bak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2016 Det er flere led som går på samme kurs, du må sette strøm på panelet ta en tyn kobber ledning eller prøvelampe. Så kan du ta fra den led lyset som ikke virker, over på en annen krets da ser du om du får lys. Om det lyser så er det et kretskortet som er gåen. Du skal kunne se om den er svart også. Så må du løsne pære den er festet med to tråder, den nye så må du lodde på den har to tråder som skal sitte nede på kretsen. Pære kan du sikkert finne her? Den led pæra du skal ha er vel flatt http://www.dioder.no/categories/vw-instrument-lys http://bilbelysning.no/lyspaerer/led/instrumentpanel-t5-b85d/t5-led-flat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2016 Belysningen her er av type SMD-LED. Lysdiodene er polaritetsavhengige og MÅ derfor loddes på riktig vei, ellers vil de ikke lyse. Ikke sikker på farge, men antar rødt, om det ikke er rødt filter i panelet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Mars 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2016 Takker for svar quattro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg