Gå til innhold

Audi A4 1.9 TDI 2003

Ranger emnet


snurrebroom

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skulle kjøre hjem etter en liten tur i byen i dag, vridde om nøkkelen og kjørte 1 meter. Da døde bilen, turtallsnålen stoppet på 1000, ingen lys fungerer(nødblink, park, dører osv.) Skjer absolutt ingenting når jeg vrir om nøkkelen. 

 

Fikk falken til å levere bilen på svebjørn som er merkeforhandler på vag her i byen. De hadde ikke tid til å se på bilen nå, men prøvde kjapt med en startbooster. Ingen livstegn med startbooster heller, alt var dødt.

 

Kjørte en lang 10-timerstur med bilen i går, og alt fungerte som det skulle. Den fungerte utmerket til byen i dag også.

 

Noen som har vært borti dette før?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket jordingen, den var det ikke. Tok av plusspolen, rengjorde den og vips så startet bilen igjen. Alt det elektriske fungerte.

 

Men når jeg starter bilen kommer det en form for en svak dunkelyd i takt med motoren, hyppigheten øker i takt med turtallet. Tørr derfor ikke kjøre bilen. Det er ikke den typiske tikkingen audier kan få. Kommer fra motor eller register tror jeg.

 

Noen som vet?

 

Er det en form for beskyttelsesmodus som bilen går inn i når strømmen plutselig forsvinner, noe som må programmerer på nytt?

 

Lyden var ikke der like før bilen stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom svebjørn i dag, og de kunne konstantere at det var reg.reimen som var gåen. Den hadde en rift, og en løs bit, det var det dunkelyden kom fra. Utenom det var motoren i god stand.

 

Spørsmålet mitt nå er hvordan jeg skal gå frem. Jeg kjøpte bilen for 4 uker siden, og i kjøpskontrakten vår står det at reg.reim ble byttet på 198000km, nå er bilen gått 240 000km.
Svebjørn mente at den enten ikke var byttet, eller feilmontert. Jeg har heller ingen bevis på at den er byttet, utenom det som står i kjøpskontrakten.

 

Jeg ønsker å reklamere mot selger, og de som har byttet reg.reimen. Er det best å gå gjennom forbrukerombudet?

 

Jeg ønsker å få dette gjort så fort som mulig da jeg ønsker bilen min tilbake, det er kaldt å sykle i narvik på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår