Gå til innhold

Slakk i styresnekke?

Ranger emnet

Aleksimo

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Byttet i helgen forstillings sett på min VW Passat B5.5, 2001, og når jeg var ferdig kjente jeg over hjulene for å se at alt satt skikkelig; Og til min store forundring så hadde jeg slakk når jeg holdte på hjulet "Klokken 9 og klokken 3". 

Jeg så videre på dette og kjente på alt av ledd, men klarte ikke å se noe bevegelse i selve hjulopphenget, og merket meg da videre at den samme bevegelsen som jeg ga på det ene hjulet ble overført til det andre hjulet. 

Jeg hadde ikke tid til å undersøke videre, men kan tenke meg til at det er styresnekka.. men bilen har bare 200 000 km på telleren; Så det leder til mitt neste spørsmål; Hva kan det være? Er det noen ting jeg kan prøve i håp om å få fjernet denne slakken? Noen som har erfaring med dette, og hva fant du/dere ut?  smile.gif

- Aleksimo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge fremhjul er forbundet av styrestag så det er helt normalt at når du vrir på det ene så vil det andre følge etter. Hadde det ikke gjort det hadde du heller ikke fått styrt dit du ville.

Hvis det er slakk noe sted så er det ytre styreledd (endeledd) eller indre styrestag på hhv. høyre eller venstre side.

Det er ikke styresnekke på bilen din, den tiden er forbi for lenge siden, du har tannstang.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hurtig svar! :)

Så det er altså naturlig at du klarer å bevege på det? Klarer jo ikke å drege hjulet helt over, er bare en liten bevegelse som kan minne litt om "Slakk"
Jeg tenker at hvis det hadde vært slakk i et ledd, så hadde ikke motsatt hjul hatt den samme bevegelsen, så derfor tenker jeg at det må være noe i det som må være tannstag.  Er det altså helt naturlig at man får den lille bevegelsen som kan minne litt om slakk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider