Gå til innhold

Hjelp A4 b6 2.0l benisn 2002 mod eksos

Ranger emnet


Blikkstan

Anbefalte innlegg

Hei, lurer bare på om det er noen som vet om noe effektanlegg som går ann å sette på bilen min ?

Vet det ikke har noe "Effekt" men vill ha lyden og et lovlig anlegg.

 

På bora'en vedsiden av sitter det et Audi s4 Effektanlegg å det høres helt rått ut å det er bare en 1,6l motor i den. 

 

Lar det seg da gjøre å ha noe sånt på min også? I det tilfellet hva kan jeg sette på min som faktisk passer ?

post-154673-0-34143600-1450891113_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.xtremecar.no/eksos/audi/a4/a4-b6/simons-bakre-dempersett-044db0r.html

 

Modell tilpasset til din bil. Jeg har brukt Simons sports eksos på en Audi 80 før. Ingen problem på EU eller teknisk kontroll. 

Men om det er lovlig idag, etter de nye og strenge kravene vet jeg ikke ;) 

 

 

- I praksis betyr dette at de som kontrollerer bilen skal foreta en visuell kontroll for åpenbar endring eller modifisering, der formålet er økning av motoreffekt, sier Einar Wollamo i tilsynsavdelingen, region Midt i Statens Vegvesen. 

Det kan være endringer som større turbo, motorbytter, intercoolere og for eksempel ekstra styreenheter, såkalt chiptuning.

Dersom det er mistanke om trimming får bilen en såkalt «toer-feil» i kontrollskjemaet. Det betyr at bilen må inn til etterkontroll. Etterkontrollen kan foretas hos alle kontrollorgan som er sertifisert for EU-godkjenning. 

Da må bilen enten være satt tilbake til original stand eller få endringene godkjent og ført inn i vognkortet. Trimming som oppdages, utløser ikke anmeldelse.

 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår