trygvecowboy Skrevet Desember 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2015 Hei! Kikker etter bil nr 2/pappabil, A4/A6 2000-2004, prisleie 40-70`. Hadde en 97 A4 2.8Q for et par år siden, og likte den veldig godt. Lurer på hva folket anbefaler av A4 vs A6, og hvilken motorisering 1.8T vs 3.0i man bør velge? For eksempel en av disse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=6129999&finnkode=68262997 http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=6129999&finnkode=67785841 http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=6129999&finnkode=65111772 http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=6129999&finnkode=65386200 Synes jo den siste (A4, 3.0) virker bra, men er den litt dyr? Og lurer på om 1.8T motoren er like fin å kjøre? Jeg er ingen råkjører, men liker å ha litt "kraftreserver" til f.eks. forbikjøringer, og antar at 3 literen har bedre bunndrag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2015 3literen har nok bedre drag over hele registeret. Med tanke på større liter volum og 70hk mer, men trenger du det? 3literen er nok også glad i bensin. Så om du er på jakt etter en bil til vanlig bruk så ville jeg nok valgt 1.8T motor. Du tar en forbi kjøring lett med en sånn motor. Chipper du opp motoren så har du "plutselig" 180-190hk. Da har du en bil som går greit. Jeg har kjørt en A3 med 1.8T motor. Denne var chippet opp, hadde større eksos og større intercooler. Effekt 190-200hk +/-. Den var veldig gøy å kjøre. Du merket godt da turboen spant opp og effekten var der. Får lett fartsbot ;) Begge sluker bensin da du gir på, men 1.8T motoren er nok snillere mot lommeboka de på vanlig kjøring ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2015 3.0 er nok litt tørst men tror nok ikke det er noe problem å ligge på rundt en liter ved normal kjøring. 1.8T har slitt med dårlig oljetrykk grunnet tett oljesil som igjen skyldes LL-inervaller, så service historikk er viktig på de motorene, helts oftere enn 30'000km intervaller. Automatkassene bør ha hatt oljeskift hver 60'000km eller oftere. Sjekk at registerreim ble byttet på intervallet sitt, 120 eller 150, husker ikke helt. Er det nylig byttet mye understell- og bremsedeler er det en fordel. Syns nesten alle bilene du linker til er litt "slitne". Bil 1 er vel tårlig grei, bortsett ifra noen skader på bakfanger og på høyre side av framfangeren. Bil 2 har mye skader rundt, pluss rust(?) på h.f dør. Har hørt litt av hvert om Ramberg Bil også, men aldri handlet der selv tidligere. Følg evt. magefølelsen. Bil 3 ser veldig sliten ut, og hvis da behandlinga er tilsvarende så kan det hende det vil dukke opp litt av hvert. Bil 4 ser forsåvidt fin ut bortsett ifra den skjermen, kanskje en stusselig farge men det er helt opp til hver enkelt. Når sant skal sies så er V6 en fantastisk motor, og da kombinert med automat så har du en nydelig bil å kjøre. Skulle jeg valgt en av de 4 bilene der hadde det blitt den siste, A4'en. Jeg har hatt en "lik" tidligere, 2004 med 2.0 bensin og automat. Fantastisk bil å kjøre. Generelt ikke mye trøbbel, men har vært litt med girkassene opp igjennom. Ta deg en lang tur i den så du får skikkelig temp på girkassa, hvis den fortsatt girer like pent og behagelig så er det nok trygt. Prøv også å ta bakke start og rygg opp en bratt bakke, hvis den bare slurer så må lamellene i kassa byttes og det er fort en liten månedslønn.. Har du mulighet til å ta med en som har peiling og enda bedre med en diagnosetester så hadde det ikke vært dumt å ta en kjapp scan å se om det ligger noe gammal morro der. Actros 8x8 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.