Gå til innhold

A4 avant 2012, problemer med svinghjul/clutch

Ranger emnet


Kurt67

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt min siste Audi, antakeligvis den siste bilen som har blitt håndtert av Møller!

 

Årsak:

Jeg har siden i sommer klaget over "risting" i bilen ved igangkjøring. Dette er en A4 avant 2012.

Møller Ensjø prøvekjørte bilen i juni fordi jeg påpekte at jeg var bekymret for ‘’ristingen’’ Jeg sa også at ristingen hadde begynt allerede ved ca 60.000km

Møller svarte (etter deres prøvetur) med at dette er fordi jeg har en sterk motor (eller noe om dreiemomentet.)

Jeg var usikker og dro til Møller Ski, her kunne man ikke kjenne noe til risting ved igangkjøring.

Jeg har nå vært hos NAF for garantiutløpstest. Bilen har gått 97000km

Svart på hvitt fra NAF, så er clutch på bilen ødelagt. Man er usikker på om risting skyldes for lenge dårlig svinghjul, men clutch er ødelagt.

NAF synes det er et merkelig svar, at Møller sier i juni 2015 at risting skyldes sterk motor. 143HK er ikke spesielt sterk motor og er spørrende til hvorfor dette ikke ble undersøkt av Møller i juni.

Møllers håndtering av timeforespørsel pr tlf i dag kan skremme en hver bileier. Kr 38.256,- for svinghjul og clutch (inkl mva vel og merke...)!

Møller fraskriver garanti, da dette er slitasjeskader. NAF er enig i at dette er slitasjedel, men å bytte ved 97.000km synes NAF å være svært drøyt. Nå har jeg blitt rådet av tidligere service sjef i Møller konsernet som nå driver eget verksted vom å avbestille time for reparasjon til kr 38.256.-

 

Også Audi i Sverige sier i dag: hadde bilen vært svensk og innenfor 2 år som er garantitiden i Sverige, så hadde dem tatt inn bilen uten å tilby kunden en svimlende kostnad.

Jeg har kjørt mange biler, og de siste 20 årene fra dem har vært fabrikknye.

ALDRI har jeg tidligere byttet clutch på noen biler, og jeg har ikke endret kjørestil.

 

Har noen andre opplevd dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår