Gå til innhold

Slette feilkode airbag

Ranger emnet


Trondsen92

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med airbag lampe som lyser, lest rundt om kring på nett at man skal klippe bort den gule kontakten til airbagen under førersetet og koble til med kabelklemme. Gjort dette men trenger å slette feilkoder for airbag.

 

Lurer på om disse vil funke da?

http://m.ebay.com/itm/Vgate-VS900-OBD2-Code-Reader-Oil-Service-Airbag-Reset-Tool-Fault-Code-Scanner-/271959684476?nav=SEARCH

http://m.ebay.com/itm/Vgate-VS450-Fault-Code-Reader-Engine-ABS-Airbag-VW-Audi-Seat-Skoda-OBD2-XMAS-/262148599997?nav=SEARCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leste / slettet du ikke feilkoder før du begynte å ødelegge? 

Ofte så er det en tulle feilmelding i systemet som får airbag lampa til å lyse. Da er det bare å slette feilkodene i systemet. Da hadde nok lampa slukket. 

 

Men nå som du har klipt kabler så er det en feil i systemet. Da tviler jeg på at det kun er å slette. Feilen / airbag lampa vil nok komme tilbake

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fått feilkoden lest/forsøkt slettet før. Var noe sideairbag førerside mener jeg. Og det skal vist være en kjent feil, som kan fikses ved å klippe bort gule pluggen under setet og så koble på igjen med kabelsko. Men må få slettet feilkoden for å se om det har funket:)

Derfor jeg lurte på om noen av de jeg linket fra ebay gjør jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør velge en type som kan mere enn å resette service-interval og airbag lampe.

Helst en som er speielt beregnet for VAG biler.

 

Vgate900 passer ikke så bra.

Vgage450 muligens OK.

 

Autel enheter som VAG405 og VAG505 er også bra.

 

For Audi A4 B6 og eldre så funker også en 100-kroners VAG-COM kabel.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

VAG405 var et supert kjøp! Men feilkoden var der ennå.. Mulig jeg har gjort en slurvet jobb, skal prøve på nytt. Eller så er det den andre gule pluggen under setet under det plastikkdekselet i gulvet. Hvis ikke blir det ny sensor:)

 

Noen som vet delenr. Eller kan linke delen?

"1221 - Crash sensor driver side electrical fault circuit "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke kabelen under setet som var feilen,

Skal i neste omgang kjøpe ny sensor og få byttet den. Noen som vet hvordan sensor det er / delenr?

 

Feilkode: crash sensor side airbag driver side (g179)

 

Og Hvordan kommer jeg til den? Er bak nederste del av B-stolpen som jeg har forstått

 

Edit:

Fant denne linken http://uk-audis.net/topic/2180-fault-code-1221-airbag-crash-sensor-fixed/ 

men må jeg ta av øverste del av b-stolpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår