Matsoberg Skrevet Januar 8, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2016 Hei Skal kjøpe meg en Suxuki XL7. Ved prøvetur merker jeg at den sliter fryktelig med å passere 3000 omdr. Da var jeg på vei til jobben min for å ha den på en varm plass mens jeg så litt under den osv. Ser at bilen ser fin ut. Når jeg skal kjøre hjem igjen er den en helt annen bil. Ingen problemer med å passere 3000 omdr. I tillegg lyser det en gul lampe ´motorfeil´(så hva den betydde på naf sine sider). Bileier sier at det er dieselfilteret som er så følsomt at det er det som er feilen. Så det er ikke noe å bry seg om. Hva mener dere som kan bil? Jeg kan ikke. Takk på forhånd. Mats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 8, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2016 Du må først å fremst lese av feilkoder.. Det at den ikke gikk over 3000omdr og plutselig gjorde det kan ha noe med gasspedalsensor.. Den kan være defekt. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsoberg Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2016 Takk for svar. Ja må nesten be eier sjekke dette opp før jeg eventuelt kjøper den. Har lest tidligere poster angående emnet, men syntes ingen samsvarte helt med det jeg opplevde. Skal be de sjekke det ut før jeg kjøper. God helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GermaG3 Skrevet Januar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2016 Må bare henge meg på her at jeg ville aldri ha kjøpt denne uten å få sjekket ut med (merke)verksted hva denne feilen er, og hva det vil koste med utbedring. Vil den forresten gå igjennom en EU-kontroll med motorlampe som lyser ref de nye retningsinjene/reglene som er kommet nå og som er langt strengere enn tidligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2016 Nei ikke EU godkjent med motorlampe. Men det var feil før de nye reglene å. Å ja, dra på Suzuki verksted som kan disse. Det lønner seg! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsoberg Skrevet Januar 13, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2016 tusen takk for svar. har gått ifra den. var flere ting som skurret. kjekt å kunne rådføre seg med folk som kan:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
watergeorg Skrevet Februar 5, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2016 Jeg har samme problem, og har fått disse DTC-koder fra verkstaden: 01918 og 11388. Begge står som "Unknown fault code"Hva vil de si? Er det riktig å betale 800kr for dette? Jeg har egentlig ikke fått noe hjelp i det hele tatt? De anbefalte at jeg skulle starte med å skifte dieselfilteret, og da ryker det noen 100-lapper til... Selvfølgelig, om det var dét som var feil, da er det OK. Men om ikke, da har jeg egentlig blitt lurt, føler jeg det som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 5, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2016 Å betale 800kr for å få de feilkodene der er svindel.. Gi meg noen vanlig feilkoder som avleses (feks p0400, p0100, p0089 osv) så kan jeg hjelpe deg. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
watergeorg Skrevet Februar 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 Takk for svar. Hvor kan jeg henvende meg til for å få bekreftelse på at dette er svindel? Jeg har sett på nettet at samtlige feilkoder begynner med en bokstav, ofte med et "p". Her fikk jeg bare 01918 og 11388.Mener du at jeg skal henvende meg til en annen verksted for å få nye koder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 De har hvertfall ikke lest av feilkoder med noe original tester.. Om det er svindel er ikke opp til meg. Men så lenge de bare ga deg de feilkodene der uten noe info om hva som er galt så virker d som bortkasta penger. Vanlig å kanskje betale 500kr for å lese av feilkoder på merkeverksted. Å da får du kanskje en indikasjon på hva som er feil. Husk du får ikke alltid fasit på feilen bare ved å lese av feilkoder, men hvertfall hvilket system den setter feil på :) og merkeverksted har gjerne litt erfaringer på dette, så du får noen gode tips om hva som er feil :) Uansett, du får sikkert ikke gjort noe med det så lenge du har betalt alt. Hvor holder du til? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg