Chris88 Skrevet Januar 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2016 Hei alle sammen! Bremselysene på bilen fungerer ikke. Jeg startet med og sjekke pærene på begge sider bak, sikring og til sist bytta bremselysbryter(orginal) uten hell. Så nå lurer jeg på om det er el-feil. vet noen om f.eks defekt topplampe(bremselyset i toppen) kan stoppe alle bremselysene fra og fungere? Har noen et forslag om hva det kan være? Tusen takk for evt. svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Januar 14, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Aldri vært borti at defekt "topplampe" kutter ut alle bremselysa. Men testet du med nye pærer, og før du sjekket det skrudde du da tenninga av og på? Litt i tvil om bilen din har det mulig for gammel, men hvis den har CAN-styring til bremselysene må tenninga være av før du tester lysene, for hvis styreenheten merker en defekt pære deaktiverer den kretsen til pæra. Eller så kan en tilhengerkontakt lage mye krøll hvis den er dårlig eller at det sitter i en sånn adapter/overgang. Ellers har jeg ikke vært borti slike feil selv uten at det har vært bremselysbryteren. Det du kan gjøre er å ta en telefon til ditt lokale merkeverksted og høre om du kan få prate med en tekniker der, høre om dem har vært borti noe lignende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris88 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Hei igjen! glemte og svare at jeg fikk fiksa det =) Pærene så hele ut, men det var de ikke! så bytte av begge pærene løste problemet. takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Januar 14, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Godt å høre :) Alltid best å teste med nye pærer. Dem kan se hele ut, men har ryki inni sokkelen til pæra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris88 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Men har oppstått nytt problem , skulle vell kanskje lagd nytt emne men. Koblet av batteriet i ca 15 min og på. bilen starta men skrudde seg av (kvelte seg) etter maks 15 sek. etter dette vil den ikke på igjen? motoren "sviver" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Januar 14, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Hørtes ikke helt bra ut, åssen motor er det du har? Gjerne motorkoden også hvis du veit hvor du ser det på første side i serviceheftet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris88 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 AFB 2.5 tdi 99 modell. aut. sjekka over vanlige sikringer og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S Skrevet Januar 14, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Anbefaler å begynne med en diagnose hvis du har tilgang på sånt utstyr. Har samme motor selv. Kan være flere ting som er feil. Starter og stopper igjen? Slukker lampe for startsperre etter 2-4 sek? Litt vanskelig å si hva det kan være. Flere symptomer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris88 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 lampe for startsperre lyser kun 1-2 sek før tenningen skrus på. den slukkes så trur ikke det er startsperra? men må få sjekket med obd. håpe den gir noen svar. men batteriet har litt under 12 V ifølge måleren i bilen. kanskje det er grunnen? men hører jo godt at den sviver så ikke veit jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S Skrevet Januar 14, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Er egentlig litt rart om den skulle stoppe etter du har fått start. Siden du har under 12 V skader det ikke å lade batteriet. Det er ikke startsperra siden lampa slukkes. Videre er det greit å gå over diesel-systemet. Se om det er luft i den gjennomsiktige tilførselslangen til dieselpumpa. Se over returslanger fra dysene. Bare en liten lekkasje på en av returslangene, og du vil ihvertfall få startproblemer. Jeg hadde for litt siden en returslange fra ei dyse med en liten lekkasje, det kom ikke diesel ut, men luft kom inn. Luft inn på retur, tømte tilførselslangen til pumpa, fikk ikke start på bilen. Men igjen, anbefaler å lade opp batteriet før du prøver mer. Det er også en fordel med nok strøm på batteriet når du skal ta diagnose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris88 Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 takk for svar sindre =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg