MrPhil Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Har en Audi A4 2.0 TDI S-line B7 2005 mod. har vurdert chippe bilen men lurer litt hva erfaringene med dette? Er det verdt det? Slitasje? Fordeler/Ulemper? Har sjekket om chiptuning Bilen er org. 140hk 320nm og har fått info om at den blir chippet til 190hk 415nm. Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Såfremst du ikke har automat er det bare fordeler med ordentlig tuning, altså omprogrammering/reprogrammering/ECU tuning. Slike "power bokser" er bare svindel og gjør med skade enn glede. MrPhil reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Men alt vil vel slites mer? :) Dobbelmasse svinghjulet er jo også en svakhet på de bilene. Så med ekstra moment så vil jo også svinghjulet bli fortere slitt. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPhil Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Såfremst du ikke har automat er det bare fordeler med ordentlig tuning, altså omprogrammering/reprogrammering/ECU tuning. Slike "power bokser" er bare svindel og gjør med skade enn glede. Okei, har 6trinns manuell :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Ja, hvis en utnytter all effekten til enhver tid og kjører med hodet under armen vil det selvfølgelig blir konsekvenser. Høyt turtall og lavt gir = lite påkjenning for clutch og svinghjul Lavt turtall og høyt gir = stor påkjenning for clutch og svinghjul Kjetilr reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 (Jesper:) Så kjøring med bensinmotor turtall på en TDI, bruke gira og unngå bunn drag bevarer svinghjul og clutchen? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 TKarlsen; Jepp, hvis du unngår for harde pådrag på lavt turtall vil du spare clutch og svinghjul. Helt normal og pen kjøring så ligger jeg å daffer på mellom 1500-2000rpm men så fort det er snakk om belastning av betydning typ, oppoverbakke, henger, forbikjøring etc. så ligger jeg jamt fra 2000rpm og oppover. Høyere turtall jo større belastning. Jeg kunne helt fint gjort en forbikjøring på 1200-1400rpm i min A4 men girer ned og gir den litt turtall isteden, sunnere for svinghjul og clutch. Det er grenser også selvfølgelig, jeg ligger ikke å kjører over 3000rpm, men dere skjønner tegninga, ikke ligg på 1200rpm i en oppoverbakke i tyngste gir fordi motor klarer det Merk; Hvis motor fremdeles er kald (ikke oppnådd driftstemperatur) bør du holde et lavt turtall og lite belastning. MrPhil reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 18, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2016 Da har vi nok samme kjørestil ;) (Jesper1201) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.