Passat79 Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Hei jeg får ikke vakuum i en touran 05 2.0tdi Får opp feilkode g31. Kan den gjøre sånn at jeg mister alle vakuum? Går i nådmodus. Motorlampa lyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Har du mistet turbotrykket eller vakumm trykket? G31 er vel en trykkføler på innsuget. Gir ikke denne signal vil nok bilen gå som en dass ja. Bilen kjenner ikke turbotrykket, noe er galt = nødmodus + varsel lampe Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Feilkoden sier vel mer enn bare G31? Kan være som Karlsen sier at den kutter ut vakuumet til turboen og går i nødmodus, men kan også være andre feil som gjør at ECU legger feil på G31 og setter bilen i nødmodus. På bilen min Passat 1.9 TDI f.eks. hadde jeg blåst hull i den ene turboslangen og fikk feilkode på G31 - Turbotrykksensoren og kuttet ut turbotrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat79 Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Har skjekket trykkslangen de er hele. Men skal gå over de små trykkslangen i morgen.ja får ikke trykk i vacumslangne i front til den klokka der. Og ikke noe i slangen ned til turboen. Hører ikke noe susing eller noe sånt heller. Syn dette er veldig rart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat79 Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 T karlsen blir vacumen styrt via turboen? Siden jeg ikke har tourbo trykk eller vacum trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Det sitter en vakuumpumpe på girkasseside av motor som blir drevet av den fremre kamakslen. Føles bremsepedalen helt normal ut eller er den mye hardere enn vanlig? Hvis den er normal fungerer i hvertfall vakuumpumpa :) Om jeg ikke tar helt feil, går det vakuum fra pumpa inn på en boks bak ved torpedovegg med masse slanger inn på, ut der ifra går det slange bort til en magnetventil (N75) som styrer vakuum til vakuumklokka på turboen, vakuumklokka på turboen styrer da hvor mye turbotrykk turboen skal lage. Turbotrykksensor (G31) er bare en trykksensor som sitter på innsugssiden og føler hvor mye turbotrykk motoren får. Merker ECU at den føleren ikke fungerer eller at noe er feil vil ECU kutte ut turboen. Men sier ikke feilkoden mer enn G31? I så fall er det veldig lite info å gå etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 G31 er jo sensoren og ikke feilkoden, så er ikke mye å gå etter her nei. Har du feilkoden hjelper det mye mer. En kjapp måte å sjekke om du har vakuum er å trampe på bremsepedalen en 10-15 ganger og holde press på den mens du starter motor, hvis pedalen synker inn har du vakuum, og feilen relateres til turbo og ikke vakuum. Gjetter på at turbotrykket fiser ut i en overgang eller slange og at G31 merker dette og ECU slår over i nødmodus. Sjekk den 90 graders bøyen under radiator på høyre side av bilen. Må legge deg under for å se den. Har byttet noen slike. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat79 Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Ja bremsene virker ordentlig ikke noe tull med de er bare null turbo trykk og ikke noe sig eller trykk i de små slangene framme.legger til et bilde av det jeg får opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat79 Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat79 Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg