kaaj Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Heisann,har handlet meg en 2000modell audi a6 2.5tdi v6 150hk versjon. for noen månder siden,og det har vært mye tull med bilen,og vet at dette er upålitlige motorer,eller man kan bli plaget! MEN jeg har fått enda et problem, bilen har null kraft,og turbotrykket kommer veldig sent opp(har måler i bilen) den var ikke sånn når jeg kjøpte den,men plutselig så begynte jeg og merke at bilen gikk dårlig,kan ikke ha 4 gir opp en lang bakke for da mister jeg all fart og turtall. noen som vet hva dette kan være? -N75 ventil? -turbo?-vakum slanger? vil bare vite hvor jeg skal begynne,haha. luftfilter,topdeksel pakning er byttet.mhv frustrert audi eier som gikk over fra bmw... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Du vil vite hvor du skal starte, start med en diagnose ;) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaaj Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Du vil vite hvor du skal starte, start med en diagnose ooog vis det ikke kommer opp noe på diagnosen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2016 Er kamakselene i orden? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaaj Skrevet Februar 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2016 Er kamakselene i orden? ja,forrige eier sa dem var byttet. og jeg bytta topdeksel pakning i jula og kammene ser bra ut. BTW har funnet problemet. var så enkelt som luft masse måler og en vakum slange som var lek. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Februar 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2016 vakum slange hvor lakk den?? Lurer på da min bensin bil ikke har kraft heller på 4 og 5 og bruke 1,25 på mila på jobbkjøring som er 35 min hver vei i 80 Har riktignok bestilt noe for å lese av feilkoder Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaaj Skrevet Februar 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2016 vakum slange hvor lakk den?? Lurer på da min bensin bil ikke har kraft heller på 4 og 5 og bruke 1,25 på mila på jobbkjøring som er 35 min hver vei i 80 Har riktignok bestilt noe for å lese av feilkoder blir vell feil av meg og kalle det vakum slange, men det er slangen ifra luftfilter boks til turbo, den var helt sprekk og ødelagt hele veien rundt ved feste på turbo. fant lekasjen ved hjelp av propan. MEN vær forsiktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Februar 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2016 ok.. bør vel gå over alt jeg og av den delen fra luftfilterboks og annet.. bensin jeg har og ikke turbo. Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaaj Skrevet Februar 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2016 ok.. bør vel gå over alt jeg og av den delen fra luftfilterboks og annet.. bensin jeg har og ikke turbo. kan alikavell sjekke luftmengde måler, og alle luft/vakum slanger. for lekasje. gjør dette på kald motor kan også bruke startgass men sørg for å ha brannsloknings apparatur i nerheten elller hage slange. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 12, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2016 ok.. bør vel gå over alt jeg og av den delen fra luftfilterboks og annet.. bensin jeg har og ikke turbo. Lmm Ser du med diagnose. Mulig defekt/skjult feil. Og gir feil verdier. Vakuum kan du bytte ut, kjøp en rull på biltema. Koster ikke mange kronene. Da er du sikker på at dem er bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Februar 15, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2016 Diagnose får jeg i posten snart. Bestilt fra kina en skikkelig en. Tviler på at jeg får frem noe, men kan jo håpe. De tynne vakumslangene er jeg IKKE sikker på at er bra nei. Kjøpe en rull er et godt tips ja. Biltema? hørt de er vakuumslangene dårlige, at de gir seg kort tid etter de var ny ? Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 15, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2016 Diagnose får jeg i posten snart. Bestilt fra kina en skikkelig en. Tviler på at jeg får frem noe, men kan jo håpe. De tynne vakumslangene er jeg IKKE sikker på at er bra nei. Kjøpe en rull er et godt tips ja. Biltema? hørt de er vakuumslangene dårlige, at de gir seg kort tid etter de var ny ? Har brukt vakuumslange fra biltema på en bil nå i snart et år. Uten problemer så dem holder nok ei god stund, ser ingen grunn til å ikke kunne kjøpe dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Februar 15, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2016 ok da kjøpe vi der :-) Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 15, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2016 Alt av slanger på Biltema er av skrekkelig dårlig kvalitet. Kjøper du der og bruker de på vakuum så greit nok, men bruk de ALDRI til drivstoff, så sant du ikke ønsker kjøre rundt med en potensiell kilde til motorbrann. Kjøpte bensinslange der og de var fulle av sprekker etter kun få måneder. Har også kjøpt vakuumslange der, sprekker de også etter kort tid, ser ut som de ikke tåler varmen som oppstår i motorrommet? Mitt vennlige tips er derfor, aldri kjøp slikt på Biltema. Lovemusikk reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg