JegRuslaHjem Skrevet Januar 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2016 Hei, jeg har et veldig snodig problem med min Mercdes - Benz 124 300TE 4Matic 3.0 I6 88'. Den er egentlig veldig lett startet året rundt men har et problem som har kommet og gått hvor den begynner å fuske på god kjøre temperatur (80-90 grader) og dør hvis jeg ikke holder den i live. Når dette skjer får jeg ikke startet den opp igjen før den er blitt kald igjen. (30 grader ca) Bare skinner og skinner hvis jeg prøver før den er kald. Er det noen som har vært borte i noe som ligner eller kan ha noen "clue" om hva årsaken kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magda Mercedes Skrevet Januar 20, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2016 Høres ut som en av to ting;Enten en luftlekkasje, som ikke lekker før slanger/klemmer har blitt varme og myke, eller så er det lambdasonden (O2).Har du merket andre symptomer, som ulyder, økt drivstofforbruk m.m.? JegRuslaHjem reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JegRuslaHjem Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2016 Høres ut som en av to ting; Enten en luftlekkasje, som ikke lekker før slanger/klemmer har blitt varme og myke, eller så er det lambdasonden (O2). Har du merket andre symptomer, som ulyder, økt drivstofforbruk m.m.? Hjertelig takk for svar, bilen bruker mye drivstoff i utgangspunktet men når du nevner det så har jeg observert et større forbruk enn vanlig! Jeg skal sjekke disse to tingene med fatter og rapportere tilbake så snart jeg kan! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magda Mercedes Skrevet Januar 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2016 Noe nytt, JegRuslaHjem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JegRuslaHjem Skrevet Januar 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2016 Noe nytt, JegRuslaHjem? Jeg har ikke funnet noen luftlekkasje eller merket noen ulyder. Jeg har hatt på en type injector cleaner på tanken og prøvekjørt bilen i helgen som var! (Ble stående å fryse langs veien mens bilen kjølte seg ned) MEN, søndag kveld var problemet borte og bilen kunne skrus av og på selv om motoren var på kjøre temperatur. Bilen stopper heller ikke av seg selv lenger. Jeg fikk nemlig et tips fra en mekaniker om at det antagelig var pga avfallsstoffer i injectoren. Men jeg klarer fortsatt ikke forstå symptomene, startet lett i 25 blå men orket ikke mer når den var varm liksom??? Uansett, jeg skal ha på noen flasker til med injector cleaner når jeg fyller de neste gangene! Tusen takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320 Cdi Skrevet November 28, 2021 Rapporter Share Skrevet November 28, 2021 høres ut som kamsensor , har hatt problemer med det på en Volkswagen en gang, den begynte å fjuske litt innimellom, å ville ikke starte før den ble kald igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.