Gå til innhold

Clutch til GT-R

Ranger emnet

R666

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Darkstar

Finnes det en steg for steg guid for hvordan demontere girkassesn på GTR?

Min lekker litt olje ved venstre drivaksling fremme, mest sannsynlig simmeringen.

Sjekk om det er slakke i akslingen som går inn i kassa, det er vanelig at det blir slakke i den. i så tilfelle må du plukke kassa i smådeler, mye jobb for en mekaniker kan man si.

Vis det ikke er slakke så kan man bytte simeringen ved å bare dra ut drivakselen..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Sjekk om det er slakke i akslingen som går inn i kassa, det er vanelig at det blir slakke i den. i så tilfelle må du plukke kassa i smådeler, mye jobb for en mekaniker kan man si.

Vis det ikke er slakke så kan man bytte simeringen ved å bare dra ut drivakselen..

sikker på at man kan bytte den uten å ta av kassa? på mazda mente de at jeg var nødt å ta ned kassa, er gla jeg gjorde det også da, da alt så fucked ut inni der..

men hvordan skal du få ut den gamle simringen da kassen ikke er tatt ned?:rolleyes:

bare spørr jegh, mulig jeg tar feil men..

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Noen som vet om dette går????? Eller rettere sagt noen som har gjort det?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Noen som vet om dette går????? Eller rettere sagt noen som har gjort det?

Gjore det på min så det går, men den holdt ikke lenge p.g.a.slakke i lagere..

Bruker bare en skrutrekker til å vippe ut simeringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodi dette gitt, har akkurat samme problemet på min nå, byttet sim ring for noen dager siden, lekker fortsatt. skal finjustere spissinga på bilen nå, så skal jeg få mekanikeren til å se på lekkasjen.....

Ringer akkurat til mazda nå......De hadde ikke noe sånnt, må vite akkurat hva du skal ha, så må du bestille del for del, var ikke noe sett der vertfall.

Skal høre med et firma som er spesialister på girkasser, bare for å høre hva de har å si :)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Snodi dette gitt, har akkurat samme problemet på min nå, byttet sim ring for noen dager siden, lekker fortsatt. skal finjustere spissinga på bilen nå, så skal jeg få mekanikeren til å se på lekkasjen.....

Ringer akkurat til mazda nå......De hadde ikke noe sånnt, må vite akkurat hva du skal ha, så må du bestille del for del, var ikke noe sett der vertfall.

Skal høre med et firma som er spesialister på girkasser, bare for å høre hva de har å si :)

Ok! Gi en lyd hvis du finner ut av noe da!

Så mest sannsynlig så må eg skifte mer enn simmerringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakket med motortrim, de kunne gjøre det i august:( Hadde akkurat gjort det på en gtx, ble vel ca 2000 med deler og arbeidstimer. han hadde da demontert kassa selv å levert den inn dit da.

Må få overhalt girkassa mi jeg og, er nok noen lager som er litt korrupte.

Men så var det da med forsterkning av kassa da.....Snakket med en som hadde satt inn i noe gullfargede drev, var vist mazdaspeed eller noe sånnt, hvor kan man skaffe seg sånnt?? trenger bare forsterkning på noen får gir :) holder med 3,4 og 5.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakket med motortrim, de kunne gjøre det i august:( Hadde akkurat gjort det på en gtx, ble vel ca 2000 med deler og arbeidstimer. han hadde da demontert kassa selv å levert den inn dit da.

Men så var det da med forsterkning av kassa da.....Snakket med en som hadde satt inn i noe gullfargede drev, var vist mazdaspeed eller noe sånnt, hvor kan man skaffe seg sånnt?? trenger bare forsterkning på noen får gir :) holder med 3,4 og 5.

Har de en komplett oversikt over deler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de sikkert, det spurte jeg ikke etter. Men du kan da ringe mazda å høre hva dem sier :)

Sitter å sikler etter selholm satser nå :D !!!! Siden jeg må ut med kassa må det va vel være greitt å bytte ut litt diverse inni der :)

ser prisene er ganske stygg.......

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du får overhalt girkassa di til 2000.- så er det bare å slå til, er vel 6 lager i kassa til ca 200-500kr stk. + shims og simeringer..

Brukte å kjøpe mine fre skf. men har ikke skrevet opp nr. desverre. men det er et lager du ikke fikk fre dem som måtte kjøpes fra mazda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider